مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

به گزارش موعود: آیت‌الله بهجت (ره) در کتاب «پرسش‌ های شما ، پاسخ‌ های آیت‌ الله بهجت» به پرسش‌ هایی از قبیل چرایی غیبت امام زمان علیه‌السلام ، فتنه آخرالزمان و نحوه مقابله با آن پاسخ گفته‌اند که مشروح آن در پی می‌ آید:


۱- چرا امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه غایب هستند و ما از فیض حضورشان محرومیم ؟


- سبب غیبت امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه) خود ما هستیم ! وگرنه اگر ظاهر شود چه کسی او را می‌ کشد ؟ آیا جن آن حضرت را می‌ کشد ؟ یا قاتل او انسان است ؟!


ما از پیش ، امتحان خود را پس داده‌ایم که چگونه از امام تحفظ و یا اطاعت می‌ کنیم ، و یا این که او را به قتل می‌ رسانیم ! انحطاط و پستی انسان به قدری است که قوم حضرت صالح (علیه السلام) ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود ، پی کردند ، چنان که قرآن کریم درباره آن می‌ فرماید : «وَلَکُمْ شِرْبُ یَوْمٍ مَّعْلُومٍ» یعنی یک روز ، آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن ، و روزی که آب چاه را می‌ خورد در عوض به آنها شیر می‌ داد !


آن آقا گفت : چرا برای تعجیل فرج دعا می‌‌ کنید ؟ آیا می‌ خواهید بیاید و او را هم بکشید ؟ برای اینکه مزاحم خط ، مردم ، حکومت و حاکمیت شما خواهد بود ! آنان که سایر ائمه را کشتند ، دیوانه که نبودند ! بلکه سبب آن بی‌ دینی بود ! آیا الان دیگر آن طور نیست ؟!...


۲- این «فتنه آخر الزمان» که می‌ شنویم چگونه فتنه‌ای است ؟


- خدا کند ولو با تقیه کردن از طریقه اهل حق و اهل بیت (علیهم السلام) مخذول نشویم . گرفته شدن ایمان از اهل ایمان ، از کشته شدن آنها بدتر است . در روایت است که فتنه‌هایی بر اهل ایمان می‌ آید «فتن کقطع اللیل المظلم» فتنه‌هایی همانند پاره‌ های شب تاریک !


ما این همه ابتلائات را می‌cبینم و می‌ گویید آیا «فتن کقطع اللیل المظلم» است یا نه ؟! و آیا - نعوذ بالله - طریقه حقه اهل بیت (علیهم السلام) حق است یا باطل ؟! با این همه رخدادها که می‌ بینیم و برای ما پیش‌ بینی و پیشگویی کرده‌اند ، باز شک و تردید داریم !


۳- این ابتلائات و گرفتاری‌ ها تا چه اندازه است لطفا بیشتر توضیح دهید ؟


- ائمه ما (علیهم السلام) هزار سال پیش خبر داده‌اند که گرفتاری و ابتلائات برای اهل ایمان به حدی خواهد بود که عده کثیری از آنان از ایمان خارج می‌ شوند !


۴- در عصر غیبت مسلمانان با گرفتاری‌ ها و بلاهای زیادی دست و پنجه نرم می‌ کنند شما فکر می‌ کنید که باید چه کار کنند و چه چاره‌ای بیندیشند ؟


- خدا می‌ داند که چه بلاهایی بدتر از این در زمان غیبت آن حضرت بر سر مسلمان‌ ها آمد و می‌ آید ! آلمان در مدت کوتاه ، چهارده کشور اروپایی را شکست داد که بزرگترین آنها یونان بود و سقوط آن بیست و پنج روز طول کشید !


بنابراین ، ممالک اسلامیه در نزد آنها ، هر کدام یک لقمه است ! ولی پیشرفت به سرعت ، لازمه‌اش غفلت از دشمن پشت‌ سر است که خداوند هر کدام از قدرت‌ های شرق و غرب را معذب و رقیب دشمن مقابل خود قرار داده است و ظاهر این است که تا قیام حضرت حجت (عجل‌ الله تعالی فرجه) اسم اسلام باقی است :


«لا یبقی من الاسلام الا اسمه» از اسلام به جز نام آن باقی نمی‌ ماند .


اگر دو گروه در برابر هم قرار گرفته و با یکدیگر در حال جنگ باشند و یک فرد از این دو گروه را پیدا می‌ کرد و رئیس گروه دیگر را می‌ ربود ، گروه بی‌ رئیس یکی از دو راه را دارند : یا باید تسلیم شوند و یا بدون رهبر با دشمن مخالف بجنگند . حال ما مسلمانان با کفار تقریبا همین طور است ...


آیا نباید مواظبت و محافظت کنیم ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۳۶
Seyed Meisam Jasemi