مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

حمزه شریفی دوست (مدیر گروه عرفان های نوظهور نهاد رهبری در دانشگاه ها) در یادداشتی در سایت ندای انقلاب نوشت:

همه شنیدیم که رهبر انقلاب سال گذشته در جمع مردم قم به خطر عرفان های بدلی اشاره کردند و چند روز بعد در جلسه جامعه مدرسین باز به این مهم پرداختند. معلوم بود که ایشان هم می خواهند توده مردم این خطر را درک کنند و هم خواص برای این آسیب چاره ای بیندیشند.

چه کنیم که با تاسف گاهی تلویزیون بدون توجه به محتوای بعضی از برنامه ها، خودش به تبلیغ عرفان های کاذب می پردازد.

جمعه یازدهم آذر یعنی ششم محرم فیلمی به نام ندای درون از شبکه یک پخش شد که این فیلم سرگذشت زندگانی یکی از مبلغین معنویت های کاذب به نام نیل دونالد والش است؛ آن هم نه فیلمی بی طرف، بلکه فیلمی ترویجی تبلیغی برای رواج اندیشه والش و بزرگنمایی از کتاب وی. متاسفانه این فیلم پارسال هم در روز شهادت حضرت زهرا پخش شد، معلوم است که یا تعمدی در کار است و یا رسانه ملی تصور می کند که با این فیلم ها، معنویت راستین و دینی را ترویج می کند. هر کدام که باشد، بدون اغراق یک فاجعه است؛ چرا که معلوم می شود سیاست گذاران فرهنگی و متولیانِ ترویج معنویت دینی و اسلامی، دقیقا دارند به هجمه نرم دشمن برای سست نمودن باورهای دینی مدد می دهند و خود دارند به گسترش عرفان های کاذب کمک می کنند.

برخی همین قدر که می بینند کسی به خدا دعوت می کند، بی درنگ تلقی او را از ذات مقدس خدا همان فهم قرآنی ارزیابی می کنند، در صورتی که تحریف آمیز ترین تصویر از خدا در اندیشه های والش بیان شده است. به نظر می رسد، کارشناسان صدا و سیما نسبت به شاخص های معنویت سکولار آگاهی چندانی ندارد و از عمق آسیب های معنویت مدرن که رهبرانی چون والش مروج آنند، بی خبرند.

والش نه تنها معنویت بر آمده از دین را نمی پذیرد، بلکه خود دین را هم انکار می کند و منکر حقیقت دین است و معتقد است که دین، ساخته و پرداخته آخوندها و کشیش هاست، و از طرف دیگر منکر قیامت و رستاخیز است و بهشت و جهنم را در رنج های دنیوی و خوشی های این جهانی تفسیر می کند و صریحا می گوید که خدا هیچ گاه از شما بازخواست نمی کند؛ چرا که هدف شما کسب شادی در زندگی است و هر آن چه که شما را به تمتع بیشتر و هوی خواهی بیشتر کمک کند، ماموریت شما پرداختن به آن است. چنان که در فیلم راز ـ که متاسفانه آن هم چند بار از رسانه ملی پخش شده است ـ می گوید: خداوند هیچ ماموریتی از پیش برای شما تعریف نکرده است و در مورد شما قضاوت نخواهد کرد، پس هدف زندگانی شما پرداختن به اموری است که شما را به کامیابی بیشتر برساند و بس. والش در کتاب گفتگوی با خدا نسبت فریب و دروغ به پیامبران الاهی می دهد.

والش اساس معنویت خود را از عرفان جادویی کابالا ـ عرفان یهود ـ گرفته است و تعصب خاصی نسبت به آیین یهود دارد. باورهای والش، التقاطی از باورهای کابالا، کریشنا مورتی و سای بابا است. از همین رو آسیب های بسیاری از عرفان ها را در خود گنجانده است. وی همسو با نظام تمدنی غرب بر این باور است که خداوند انسان ها را همان گونه که هستند می پذیرد، بنابراین نیاز به تکامل را نفی می کند. در فیلم راز او آشکارا می گوید که هدف انسان تجربه لذت است، پس اگر با خوردن یک ساندویچ کالباس لذت می برید به خاطر خدا این کار را انجام دهید. بنا بر این اصل ایده های والش مبتنی بر اومانیسم یا انسان محوری است نه خدا محوری و تعالی بخشی. وی خدا را در انرژی خلاصه می کند و خدایی را به دیگران معرفی می کند که دارای هستی فیزیکال و مادی است و هر چه به انسان سرخوشی بیشتر بدهد، خدا از هم از او راضی است.

در یک کلام والش انسان ها را به بندگی خدا دعوت نمی کند، بلکه آن ها را به "خود خدایی" تشویق می کند. خود خدایی همان شعار شیطان پرستان مدرن است که در کتاب انجیل شیطانی نمود تام یافته است. البته شیطان پرستان، خود خدایی انسان ها را با وساطت موجودی به نام شیطان و تقدس بخشیدن به او، تبلیغ می کنند؛ ولی آقای والش بدون آن که از شیطان نامی بیاورد، همان هدفی که انتوان لاوی در انجیلی شیطانی به انسان ها معرفی می کند، ـ یعنی هوی خواهی و لذت بالاتر ـ را از زبان خدا بیان می کند و این هدف را به عنوان مطالبه خدا از انسان ها مطرح می کند و نقشه شیطان را ـ البته این دفعه از زبان خدا ـ موجه و مقبول نشان می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۹
Seyed Meisam Jasemi

یک نشریه یونانی نوشت که در اثر بحران اقتصادی جاری در این کشور بسیاری از زنان و دختران یونانی برای کسب در آمد مجبور به تن فروشی شده اند.بحران اقتصادی

به گزارش عصر ایران هفته نامه یونانی " پروتو" با انتشار گزارشی از افزایش آمار روسپیگری در یونان نوشت که متاسفانه در بسیاری از مواد زنان شوهر دار و دختران دانشگاهی برای تامین معاش و خرج زندگی به روسپیگری روی آورده اند.

در این مطلب با اشاره به اینکه از میان زنانی که به روسپیگری روی آورده اند بسیاری از آنان زنان خانه دار و متاهل هستند می نویسد که به طور متوسط در شهری چون آتن در هر شب بیش از 3 هزار زن که بیشتر آنها زنان متاهل هستند برای روسپیگری به طور مخفیانه به خانه دیگران می روند.

یونان هم اکنون با یکی از شدید ترین بحران های اقتصادی تاریخ خود روبروست و این کشور از نظر بسیاری از ناظران اقتصادی یک کشور ورشکسته محسوب می شود.

هفته نامه پروتو به نقل از یک مقام ارشد پلیس یونان می نویسد : دیدن زنانی که برای تامین معاش فرزندان و خانه خود به طور مخفیانه به کار روسپیگری می پردازند وحشتناک است.

بر اساس قانون جدید یونان روسپیان شوهر دار اگر بر اساس یک جرم مشهود دستگیر و محاکمه شوند تنها برای عمل روسپیگری خود با جریمه مالی روبرو می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۰:۵۴
Seyed Meisam Jasemi

گروهی از دانشمندان در حال پافشاری برای انتشار پژوهش خود در مورد چگونگی تولید یک ویروس آنفلوآنزای انسان‌ ساز هستند که به ادعای آنها، به شکل بالقوه می‌ تواند تمدن بشریت را محو و نابود کند.

به گزارش ایسنا، این ویروس مرگبار، یک نسخه بهینه شده ژنتیکی آنفلوآنزای پرندگان نوع (H5N1) اما بسیار واگیرتر بوده و می‌ تواند به سرعت در یک زمان کوتاه در میان میلیون‌ ها انسان پخش شود.

این پژوهش باعث بروز یک جنجال بزرگ و اختلاف نظر بین دانشمندان شده؛ چرا که برخی از آنها معتقدند این تحقیق، اساسا نباید صورت می‌ گرفت.

گونه فعلی آنفلوآنزای نوع A تاکنون، تنها منجر به مرگ 500 تن شده و به حد کافی برای همه‌ گیری جهانی آن مسری نیست؛ اما نگرانی‌ هایی در مورد شدت خطرناک بودن این ویروس جدید وجود دارد که از آن جمله امکان استفاده از فرمول آن در جنگ‌ های بیولوژیکی است.

«رون فوشیر»، میکروب‌ شناس مرکز پزشکی «اراسموس» هلند، ‌رهبری تیم محققانی را بر عهده دارد که دریافتند با اجرای پنج جهش در ویروس آنفلوآنزای مرغی می‌ توان انتشار آن را آسان‌ تر کرد.

«فوشیر» آزمایشات خود را بر روی موش‌ خرماها انجام داده که از دستگاه تنفسی مشابهی با انسان ها برخوردارند.

وی اکنون به دنبال عمومی کردن نتایج پژوهش خود در رسانه‌ ها بوده و حتی یک مشاور را برای کمک به ایجاد استراتژی ارتباطی استخدام کرده است. این پژوهش بخشی از یک تلاش بین‌ المللی برای درک بیشتر از ویروس H5N1 بوده است.

«فوشیر» اذعان کرده این گونه، یکی از خطرناکترین ویروس‌ های ساخت دست انسان است. وی اما هنوز سرسختانه به دنبال انتشار مقاله‌ای در مورد شیوه ایجاد آن است.

این پژوهش یکی از دو مطالعه‌ای است که آزادی علمی و تنظیم تحقیقاتی که ممکن است از فواید بالقوه برای سلامت عمومی برخوردار بوده، اما همزمان برای بیوتروریسم نیز کاربرد داشته باشد را مورد بحث جدی قرار داده است.

تحقیق دیگر که آن نیز در مورد ویروس H5N1 بوده، توسط یک تیم مشترک از دانشگاه ویسکونسین و دانشگاه «توکیو» انجام شده بود.

هر دو پژوهش اکنون تحت بازبینی هیات مشاوره علوم ملی ایالات متحده برای ایمنی زیستی (NSABB) قرار دارد. البته این انجمن قدرت جلوگیری از انتشار آنها را نداشته؛ اما می‌ تواند از روزنامه‌ ها بخواهد تا آنها را چاپ نکنند.

«پل کیم»، رییس NSABB این ویروس بیماری‌ زا را بسیار ترسناک خوانده که حتی از سیاه‌ زخم هم وحشتناک‌تر است.

معمولا تحقیقات علمی برای دیگر دانشمندان، جهت بازبینی و استفاده از شیوه‌ های آن در یادگیری، در دسترس هستند؛ اما در این مورد خاص تعداد زیادی از دانشمندان خواستار سرکوب این پژوهش شده‌اند.

این در حالیست که «مایکل اویترهولم»،‌ کارشناس دفاع زیستی و آنفلوآنزا و رییس مرکز تحقیقات و سیاست‌ گذاری برای بیماری‌ های عفونی در دانشگاه «اینسوتا»، این پژوهش را از لحاظ پزشکی بسیار مهم خوانده و اظهار کرده که می‌ توان این تحقیقات را با حذف برخی از اطلاعات خاص منتشر کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۵
Seyed Meisam Jasemi

بسیاری از زنان و مردان ایتالیایی که برای گذراندن تعطیلات تابستانی در منطقه زیبای "توسکانا" در مرکز شهر رم پایتخت ایتالیا دعوت نامه دریافت می‌ کنند، ممکن است پیش از پذیرفتن و قبول این دعوت خوب به آن فکر کنند علت این مسأله آن است که شاید این زن و شوهرها مجبور شوند در مقابل پذیرفتن این دعوت، همسر خود را با همسر دیگری عوض کنند.


به گزارش مشرق، جام نیوز به نقل از روزنامه ایندیپندنت نوشت: در یک عمل غیر انسانی و باورنکردنی، ایتالیایی ها, همسران شان را برای تفریح, به هم دیگر قرض می دهند حتی برلوسکنی نیز از این امر مستثنی نیست.


ایندیپندنت در گزارش خود به نقل از روزنامه پرتیراژ "لاستامبا" چاپ ایتالیا نوشت: «بسیاری از زنان و مردان ایتالیایی که برای گذراندن تعطیلات تابستانی در منطقه زیبای "توسکانا" در مرکز شهر رم پایتخت ایتالیا دعوت نامه دریافت می‌ کنند، ممکن است پیش از پذیرفتن و قبول این دعوت خوب به آن فکر کنند علت این مسأله آن است که شاید این زن و شوهرها مجبور شوند در مقابل پذیرفتن این دعوت، همسر خود را با همسر دیگری عوض کنند.»

در گزارش "لاستامبا" آمده است: «در هر دوره تعطیلات تابستانی حدود پانصد هزار زن و شوهر در دویست کلوپ شبانه که در سراسر ایتالیا وجود دارد همسران خود را با یکدیگر عوض می‌ کنند!! هزار تعویض همسر نیز در اماکنی غیر از کلوپ‌ ها مانند گاراژهای خودرو، سواحل دریایی ویژه و حتی برخی از قبرستان‌ ها صورت می‌ گیرد.»


در ادامه گزارش این روزنامه ایتالیایی آمده است: «این آمار و ارقام توسط مؤسسه "فیدر" بدست آمده و آمار اعلام شده حدود پانصد هزار است در حالی که حقیقت بیشتر از این عدد است و گمان می‌ شود حدود دو میلیون باشد.»


این مؤسسه می‌ افزاید: آمارها نشان می‌ دهد معدل سن بیشتر مردانی که تبادل همسر می‌ کنند حدود ۴۳ سال و زنان ۳۵ سال است.


نکته تعجب برانگیز این است که این روزنامه ایتالیایی در گزارش خود اعلام کرده "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر ایتالیا نیز چندی پیش خواستار تعویض همسر خود "فرونیکا" با همتای دانمارکی خود "آندریاس فوج راسموسن" شده بود!!


گفتنی است نگاه جامعه امروز غرب به زن برگرفته از الگوی روم و یونان باستان است که زن به عنوان موجودی برای کامیابی و لذت جوئی مردان قلمداد می شد، این نگاه تمام مسائل و حقوق زنان را در غرب تحت الشعاع خود قرار داده و لذا تعویض همسر نیز که در بخش های مختلف اروپا و آمریکا به ویژه در جشن ها نمود بیشتری می یابد کاملا مغایر با شعار برابری زن و مرد بوده و آن را به چالش می کشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۲۱:۰۷
Seyed Meisam Jasemi

به گزارش مشرق به نقل از ۲۴، کلیساهای دانمارک ازدواج همجنس گرایان را ثبت می کنند. بر اساس لایحه ای که دولت دانمارک ارائه کرده است همجنس ​گرایان قادر خواهند بود ازدواج با همجنس خود را در کلیسا به ثبت برسانند.


دانمارک ۲۲ سال قبل ثبت ازدواج دو همجنس را قانونی کرد اما تاکنون ثبت ازدواج در کلیسا امکان پذیر نبوده است.


نظرسنجی ​ها نشان می دهد اکثریت مردم دانمارک طرفدار این طرح هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۱
Seyed Meisam Jasemi

حکم «بتول ب» معروف به «درویش» که مدعی بود طی‌ الارض و طی‌ السماء می‌ کند، همزاد دارد و با اجنه در ارتباط است، در دادگاه تجدید نظر قطعی و پرونده وی بسته شد.


به گزارش فارس، در آذر ماه جاری و به‌ حکم دادگاه تجدید نظر شعبه 34 استان تهران، حکم نهایی خانم «بتول ب» معروف به «درویش» و چند تن از وابستگان وی از جمله: پسر، دحتر و دامادش صادر شد و دادگاه ختم دادرسی این پرونده را اعلام کرد.


درویش در وهله اول با شکایت تعداد زیادی از افراد بازداشت شد و در این رابطه 10 نفر دیگر نیز دستگیر شدند و پس از بررسی‌ های طولانی و شکایت کتبی شاکیان، حکم وی صادر و در دادگاه تجدید نظر قطعی شد.


بر اساس حکم صادره، ۴ سال حبس و رد مال و پرداخت جزای نقدی به اتهام کلاهبرداری، 2 سال حبس به اتهام توهین به مقدسات و ۶ ماه حبس به اتهام توهین به مقامات و مسئولان کشوری برای وی در نظر گرفته شد.


به گزارش فارس، بتول درویش ـ که سوادش کمتر از سیکل است ـ مدعی بود دارای موکل (دستیارانی از اجنه) است و امور خانواده، اقوام و آشنایان را از طریق موکلان خود حل و فصل می‌‌ کند.


نامبرده که حدود 50 سال سن دارد و شمال تهران ساکن است، با عطر افشانی دروغین، برخی به‌ اصطلاح ساده‌ دلان را مجذوب خود می‌ کرد و با طرح مباحثی مانند داشتن قدرت طی‌ الارض، طی‌ السماء و همزاد، مراجعان را سرکیسه می‌ کرد.


این مدعی دروغین برای بخشش گناهان، آرامش ارواح، رد مظالم و بهبود بیماران روانی از مردم پول‌ های کلان دریافت کرده و آنها را می‌ ترساند که اگر باور نداشته باشند، مورد آزار موکلانش قرار می‌ گیرند.


او همان کسی است که ادعا کرد به جای مسجد جمکران دستور دارد مسجدی در جاده قم بسازد که البته کسی آن را نمی‌ بیند جز افراد خاص، پاک و بی‌‌ گناه! وی با این ادعا با پول گرفتن از اطرافیانش آنها را در ساخت این مسجد شریک می‌ کرد.


از دیگر ادعاهای مضحک وی این بود که در آسمان دارای ۳ تخت آسمانی و پدرش نیز دارای 7 تخت آسمانی است!


دختر بتول در بازجویی‌ های انجام شده به 90 شیوه فریب، اقرار و آنها را کتباً به مسئولان پرونده ارائه داده است.


در پایان بررسی پرونده و اعلام حکم بتول درویش اعلام شد: شگردها و شیوه‌ های وی در فریب افراد باید عبرت دیگران قرار گیرد تا به لحاظ مالی، روحی و حیثیت و آبرو دچار آسیب نشوند. همچنین لزوم هوشیاری مردم، دقت نیروی انتظامی و جدیت دستگاه قضایی در جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی بسیار مؤثر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۶:۵۷
Seyed Meisam Jasemi
کلیسای مرکزی شهر استکهلم برای اینکه جوانان را به کلیسا تشویق کند از موسیقی های تند و تکنو استفاده می کند و حتی یک دیسکو راه اندازی کرده است تا جوانان به رقص و پایکوبی بپردازند.

تابناک به نقل از هافینگتون پست نوشت: به گفته مسئولان کلیسا با این روش موفقیت قابل ملاحظه ای برای جذب جوانان کسب شده است ولی در این کلیسا به جای مراسم مذهبی تنها موسیقی های تکنو پخش می شود.


نکته جالب اینجاست که در کلیسای «اوله ایدستروم» شهر استکهلم کسانی که قبلاً به این کلیسا می رفتند کلیسای دیگری را انتخاب کرده اند چرا که نمی توانند با آن همه سر و صدا و موسیقی های تند به اعمال مذهبی خود بپردازند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۸
Seyed Meisam Jasemi

رییس موسسه امام خمینی (ره) در قم گفت: فرهنگ غرب بسیاری از عناصر فرهنگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.


به گزارش ایسنا آیت‌ الله محمد تقی مصباح یزدی در همایش «جنسیت از نگاه دین و روانشناسی» در قم با بیان اینکه «آثار فرهنگ غربی در دنیا فراگیر شده است» اظهار کرد: مسائلی همچون تلفن همراه، اینترنت، ارتباط بین دختر و پسر از جمله مواردی است که می‌ توان به صراحت از آنها به عنوان بلایای عام نام برد که خواه یا ناخواه کشورهای اسلامی از جمله کشور ایران را فرا گرفته و شیوع فرهنگ غرب بسیاری از عناصر دینی و فرهنگی دین ما را تحت تاثیر قرار داده است.


وی افزود: با توجه به این موارد برای بررسی و معرفی معارف اسلام با این مشکل مواجه هستیم که کسانی وجود دارند که در تلاش هستند تا با به کارگیری علم؛ آیات و روایات را با غیر حقایق دین و مطابق با فرهنگ جهان مطابقت دهند.


وی با اشاره به بعضی از تئوری‌ های در حال تدریس علم روانشناسی غربی اظهار کرد: امروز در بسیاری از دانشگاه‌ های ما در رشته مشاوره مساله هم‌ جنس‌ بازی را پذیرفته و بیان می‌ کنند که انسان فطرتا" بر اساس اصول ژنتیک تمایل به جنس موافق دارد. اینها در واقع هم جنس بازی را توجیه علمی می‌ کنند و بزرگترین گناهی را که اسلام بزرگترین مجازات را برای آن تعیین کرده است را با همین توجیهات علمی تجویز می‌ کنند.


این استاد حوزه اظهار کرد: امروز روسای جمهور آمریکا برای رییس جمهور شدن این شعار را مطرح می‌ کنند که آزادی هم جنس‌ بازی خواهید داشت و متاسفانه این فرهنگی است که بر دنیا حاکم است و افرادی ضعیف‌ النفس در کشور ما با تسلیم شدن در مقابل این حرف‌ ها در صدد توجیه علمی بر می‌ آیند.


وی تاکید کرد: دست از حقایق اسلام برندارید که کوچکترین تغییری در این مساله برای ما در آخرت مسوولیت به دنبال دارد و از طرفی دیگر به مسلمات شرع خدشه وارد نکنید و خرافاتی که ارتباطی به حقایق اسلام ندارد را جدا و با آن مبارزه کنید تا دشمنان جرات دخالت و نفوذ فرهنگی در کشور ما را نداشته باشند.


وی با تاکید بر «مقابله شدید با خرافات محلی و افراط گرایی‌ های چسبانده شده به اسلام» گفت: اسلام از این دروغ‌ ها بیزار است و صریحا" با آن مبارزه می‌ کند.


این عضو مجلس خبرگان با اشاره به وضعیت اجتماعی زنان در دوران پیامبر (ص) ادامه داد: در دوران پیامبر (ص) زنان در مجامع و مساجد حضور داشتند و طوری نبود که شناخته نشوند، این در صورتی است که هنوز در بعضی از مناطق ایران دختر بدون اجازه پسر عمویش حق ازدواج ندارد، این در کجای اسلام وجود دارد؟ این از مواردی است که اسلام با آن مخالف است و باید در مقابل اینها با بیانی منطقی و مستدل در اثبات اینکه تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، ایستاد، در غیر این‌ صورت جامعه اسلامی با این خرافه‌ پردازی‌ ها به سعادت نخواهید رسید.


وی افزود: باید با جدیت این تئوری‌ ها را پیش برد و نباید از این تئوری‌ ها که در بعضی از دانشگاه‌ ها مطرح می‌ شود ترسید.


وی با اشاره به موج تشکیل گروه‌ های فمنیستی اظهار کرد: عکس‌ العمل مسلمانان در مقابل این شبهه‌ افکنی‌ ها به دو صورت بود؛ گروه اول به بهانه دفاع از اسلام بر این باورند که استفاده این احکام فقهی برای صدر اسلام و در زمان پیامبر (ص) است و شعار می‌ دهند که احکام اسلام صحیح ولی تاریخ‌ مند است و مانند دارویی است که تاریخ مصرف آن گذشته است. گروه دیگری که از اعتدال بیشتری برخوردار هستند این‌ گونه بیان می‌ کنند که احکام مربوط به حقوق زن و مرد احکامی اولیه است و باید بر این احکام اولیه یک سری احکام ثانویه حاکم باشد تا قابلیت استفاده و اجرا را داشته باشند در صورتی که این لحن کلام با مطلب قبلی از نظر روح کلام تفاوتی ندارد و تنها زبان آن متفاوت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۰
Seyed Meisam Jasemi

به گزارش ایسنا، حجت‌ الاسلام محمدرضا رائیجی در سومین نشست طرح ابرار شهرستان دامغان با بیان اینکه عوامل متعددی بعد از جنگ جهانی دوم دست به دست هم داد تا تعداد بی‌ شماری فرقه سر برآورند، افزود: این پدیده هر چند در غرب نمود بیشتری داشت، اما محدود به جوامع غربی نشد و در جوامع شرقی نیز مشاهده شده است.


وی گفت: ایران نیز مانند سایر کشورهای اسلامی در مقیاس محدودتری در معرض چنین رخدادی است.


این استاد حوزه علمیه گفت: شیطان‌ پرستی و یا شیطان‌ گرایی در کشور ما در آغاز راه است و تنها در شکل برخی نمادها با معدود طرفدارانی یافت می‌ شود، اما در کشورهای غربی با توجه به شبکه فراماسونری، هم جنس‌ بازی و مبانی عرفان یهودی به یک ایدئولوژی سیاسی و مذهبی تبدیل شده و کاملاً با آرمان‌ های صهیونیستی هماهنگ است.


رائیجی در پایان گفت: فرقه‌ های مختلف در غرب زمینه جذب خیلی از افراد به شیطان بوده است، در حالی که در دنیای اسلام خریداری ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۹
Seyed Meisam Jasemi



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 57 ثانیه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۳
Seyed Meisam Jasemi