مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

دستگاه امنیتی آمریکا همواره سعی داشته است ملت آمریکا و دیگر ملل غرب را با تبلیغات وسیع و به طرق مختلف از خطر گروه‌ های تروریستی بترساند. یکی از راه‌ های ایجاد این ترس تاکید بر امکان دستیابی این گروه‌ ها و گروهک ها به توانمندی‌ های بیشتر و یا احیانا تسلیحات استرات‍ژیک بوده است. از جمله می‌ توان به تبلیغات وسیعی اشاره کرد که بعد از یازده سپتامبر انجام شد و حاوی این پیام بود که گروه‌ های تروریستی همچون القاعده و نیز برخی دولت‌ ها در حال برنامه ریزی برای دست یابی به عوامل خطرناک و تسلیحات بیولوژیک هستند تا علیه مردم آمریکا و منافع ملی آنان به کار گیرند.

اما پیچیدگی و نیاز به دانش و تکنولوژی بالا برای تولید عوامل بیولوژیک در حدی است که گروه‌ های تروریستی هیچگاه نمی‌ توانند مستقلا و بدون کمک دولت‌ ها به توانمندی‌ هایی برای کشتار دسته جمعی توسط تسلیحات بیولوژیک دست یابند. با وجود آگاهی سیاست‌ مداران آمریکا از این حقیقت، این دست تبلیغات گاه و بیگاه در دستور کار رسانه‌ ها قرار می‌ گیرد تا علاوه بر نوعی فرار به جلو پوششی نیز بر اعمال ننگین ایشان ایجاد شود تا در سایه آن بتوانند همچنان بر اقدامات غیر انسانی و ضد بشری خود ادامه دهند.


در اینجا به بخشی از سیاست‌ ها و آزمایش‌ های ننگین دولت آمریکا در جهت تولید و استفاده از عوامل خطرناک بیولوژیک علیه بشریت خواهیم پرداخت و خوانندگان محترم را دعوت خواهیم کرد به این نکته توجه کنند که اگر روزی چنین جنایتکارانی در سایه اهمال و زودباوری ملت‌ های دیگر موفق به تکمیل سیطره قدرت جهانی خود شوند؛ در چه حد و درجه ای مرتکب اعمال ضد انسانی خواهند شد.




یازده سپتامبر ، نامه های آلوده و گسترش تحقیقات




نامه‌های آلوده ای که به آدرس برخی مقامات آمریکایی فرستاده شد

پس از حملات یازده سپتامبر و به دنبال آن پیش آمدن برنامه طراحی شده نامه‌ های آلوده با سم باکتری مولد سیاه زخم، دولت نومحافظه‌ کاران با بهانه قرار دادن این اتفاق سیلی از بودجه‌ های دولتی را برای مقابله با تهدیدات بیولوژیک گروه‌ های تروریستی همچون القاعده به مراکز تحقیقاتی مختلف ارائه داد تا به ظاهر راه‌ کارهایی برای مقابله با این حملات فراهم کنند. برای برخورداری از این سیل پولی، بسیاری از سازمان‌ هایی که بر روی بیماری‌ های واگیردار و عفونی کار می‌ کردند کار خود را به نوعی با بیوتروریسم ارتباط داده و دست به انجام تحقیقات و آزمایش‌ های گسترده‌ای زدند که یقینا در آینده‌ای نه چندان دور نتایج آن همچون نتایج پژوهش‌ های دهه‌ های قبل بر همگان ظاهر خواهد شد.


در سیستم درجه بندی امنیت بیولوژیک آمریکا درجه 4 به خطرناک‌ ترین آزمایش‌ ها و آزمایشگاه‌ ها داده می‌ شود. پیش از یازده سپتامبر تنها پنج آزمایشگاه وجود داشت که در بالاترین درجه امنیت بیولوژیک، یعنی درجه 4، قرار داشتند و به طور فعال در زمینه مطالعه عوامل بیولوژیک مرگ‌ زا کار می‌ کردند. در حالی که در سال 2009 این تعداد به پانزده مورد رسید و روند افزایشی همچنان ادامه داشته و تعدادی نیز در حال ساخت هستند.


در مجموع هم اکنون بیش از 400 مرکز تحقیقاتی در درجات امنیت بیولوژیک 3 و 4 در آمریکا فعال هستند که توانایی تولید عواملی همچون باکتری سیاه زخم و فراورده‌ های آن را دارند و بیش از چهارده هزار نفر بر روی تولید چنین عوامل خطرناکی کار می کنند که اکثر آنها مربوط به بخش غیر دولتی بوده و برای کسب بودجه مجبورند پروژه‌ های مد نظر سیاست‌ مداران را هرچه که باشد بپذیرند.




آزمایشگاهی با درجه امنیتی 4


جالب توجه است که این توسعه گسترده تحقیقات تنها به بهانه احساس خطر از چند گروهک تروریستی و انتقال تبلیغاتی این احساس به مردم آمریکا انجام گرفته است! به نظر می‌رسد قدرت‌ های جهانی وارد مسابقه تسلیحاتی پنهان جدیدی شده‌اند که بسیار پرحاشیه‌ تر و مخرب‌ تر از مسابقه دست‌ یابی به تسلیحات هسته‌ای است. شاید دیگر هزینه‌ های ساخت و نگهداری تسلیحات هسته‌ای چندان به صرفه نمی‌ باشد و نظم نوین جهانی ادعا شده از سوی دنیای غرب نیاز به اسلحه نوین کم خرج تر و مخرب‌ تری دارد. با این وصف توسعه تسلیحات بیولوژیک خطر جدی مسابقه تسلیحاتی قدرت‌ ها در دنیای آینده خواهد بود. زیرا که از هم اکنون در آمریکا و برخی دیگر از مدعیان قدرت، مراکز ملی دفاع بیولوژیک در تمامی زیرشاخه‌ های آن تاسیس شده است.


شهروندان خودی آمریکا نیز در امان نیستند


نکته بسیار مهم این است که ارتش آمریکا در طول دهه‌ های گذشته برای دستیابی به این تسلیحات علاوه بر شهروندان نظامی خود حتی شهروندان غیرنظامی از همه جا بی‌ خبر آمریکایی را نیز به عنوان نمونه‌ های آزمایشگاهی به کار گرفته و از آنان به صورت حیوانات آزمایشگاهی برای تست عواملی همچون گاز خردل، گاز اعصاب، داروهای روان‌ گردان، باکتری‌ ها و ویروس‌ های گوناگون استفاده کرده است که در ادامه به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.


در اینجا با یادآوری برخی از جنایات انجام گرفته در مسیر دستیابی به تسلیحات بیولوژیک، این موضوع را مطرح می‌ کنیم که نظامی که مسلح به پیشرفته‌ ترین نوع این سلاح‌ هاست و علی رغم تعهدات بین‌ المللی خود هم اکنون نیز تحقیقات مرتبط را ادامه می‌ دهد و حتی در حق شهروندان خود اعم از کودکان و زنان و بیماران نیز اغماضی ندارد تا چه اندازه می‌ تواند برای دیگر ملت‌ ها خطرناک و عاری از هرگونه نگاه انسانی باشد.


آزمایش‌ های مرتبط با تسلیحات و عوامل بیولوژیک در آمریکا چیز جدیدی نیست و حداقل به دهه سی میلادی بر می‌ گردد. در طی جنگ سرد هزاران شهروند آمریکایی قربانی آزمایش‌ های پرتو دهی در مرکز انرژی اتمی و دیگر مراکز دولتی شدند و حتی بعد از امضای معاهده بین‌ المللی منع آزمایش‌ ها و تولید تسلیحات و عوامل بیولوژیک در سال 1972 این کار در آمریکا ادامه یافت و چنانکه اشاره شد بعد از یازده سپتامبر 2001 به یک جهش بزرگ ناگهانی و سوال برانگیز نیز دست یافت.




مراکز متعدد فعال در زمینه تحقیقات بیولوژیک خطرناک در آمریکا


در سال 2001 سندی از وزارت دفاع آمریکا به دست آمد که نشان می‌ داد در طی سال‌ های 1962 تا 1973 هزاران سرباز آمریکایی به طور عمدی در معرض عوامل شیمیایی و بیولوژیک قرار گرفته‌اند. عواملی مانند گاز اعصاب، گاز سارین، باکتری ای کولای (E-coli )، باکتری باسیلوس گلوبیجی (Bacillus globigii )، سیاه زخم و طاعون بر روی افراد بی‌ خبر که هیچ حفاظتی هم نمی‌ توانستند از خود انجام دهند روی داده است. جالب توجه است که این گزارش فقط دو روز پس از حملات یازده سپتامبر پخش شد و در آن بحبوحه هیچ‌ گونه توجهی را به خود جلب نکرد.


در سال‌ های اخیر ظهور بیماری‌ هایی مانند ایدز، بیماری لژیونری، هپاتیت سی، جنون گاوی، ویروس‌ های عامل خونریزی، تب لاسا، سندرم خستگی مزمن، بیماری جنگ خلیج فارس و بیماری‌ های دیگر سوالاتی در مورد منشا آنها ایجاد کرده است. بر اساس گزارش‌ های علمی، در هشت دهه از قرن بیستم آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌ های مسری در آمریکا در حال کاهش بوده است اما به یکباره از سال 1981 تا 1995 این آمار 58 درصد افزایش یافته است.


در زیر فهرست کوتاهی از جنایات پرهیاهو ترین مدعی حقوق بشر و ارزش‌ های انسانی در زمان کنونی را ارائه می‌ دهیم.


1932، اداره خدمات بهداشتی عمومی آمریکا مراحل نهایی بیماری سیفلیس را بر روی 399 سیاه پوست منطقه تاسگک در آلابامای آمریکا آزمایش کرد. بومیان هیچ اطلاعی از اصل موضوع نداشته و تصور می‌ کرده‌اند از طرف دولت آمریکا خدمات بهداشتی برای ایشان در نظر گرفته شده است. این بررسی به آزمایش تاسکیگ (Tuskegee Experiment) معروف شد و برای این بود که مشخص شود چقدر طول می‌ کشد که انسان در اثر ابتلا به سیفلیس بمیرد. این افراد به سیفلیس مبتلا شده و با مرگ دردآوری از بین رفتند. سیفلیس باعث ایجاد زخم سفتی در ناحیه تناسلی شده و در ادامه عفونت فراگیری بدن را فرا می‌ گیرد و بافت‌ ها و اعضای بدن تخریب می‌ شوند .




                                                      آلوده کردن سیاه پوستان به باکتری سیفلیس




انجام بررسی بر روی نمونه های آلوده شده



نتایج! زخم ایجاد شده در پای یک بیمار

1940، چهارصد نفر از زندانیان شیکاگو به بیماری مالاریا آلوده شدند تا تاثیر داروهای جدید علیه این بیماری ارزیابی شود. این بیماری به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی‌ های تب متناوب و لرز، کم‌ خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی‌ های ساده یا کشنده دیگر خودنمایی می‌ کند. اهمیت این بیماری به خاطر شیوع زیاد و مرگ‌ و میر قابل توجه‌ است.

1942، چهار هزار سرباز تحت تاثیر گاز خردل قرار گرفتند. این آزمایش تا 1945 ادامه یافت. این گاز دارای اثرات مخرب بر روی پوستسیستم تنفسی، و دستگاه گوارش بوده و سرطان زا است.



                                          

                                                                       تاثیر گاز خردل بر پوست بدن یک سرباز


1944، ارتش آمریکا از انسان برای تست ماسک‌ های گاز استفاده کرد. افراد در اتاق‌ های گاز زندانی شده و در معرض گاز خردل و ائویسیت که ترکیبی سیانوردار است قرار می گرفتند.


1945، پروژه پیپرکلیپ (Project Paperclip) شروع شد که هدف آن به کارگیری دانشمندان فراری نازی در قبال پیشنهاد امنیت و هویت‌ های مخفی به آنها بود. بخشی از این دانشمندان در آزمایشگاه‌ های تولید عوامل بیولوژیک به کار گرفته شدند. همچنین در همین سال برنامه اف (Program F) نیز آغاز به کار کرد که تاثیر فلوراید بر سیستم اعصاب مرکزی را بر روی انسان‌ ها بررسی می‌ نمود.


1946، تعدادی از بیماران بیمارستان‌ های ارتش به عنوان خوکچه آزمایشگاهی برای آزمایش‌ های پزشکی ارتش استفاده شدند و برای مخفی کاری بیشتر در گزارش ها لفظ آزمایش به مشاهده و بررسی تبدیل شد.


1947، طبق اسناد به دست آمده از وزارت دفاع آمریکا (به عنوان مثال سند: Document 07075001, January 8, 1947 .) مشخص شد که ارتش آمریکا تاثیر برخی پرتوها را بر روی انسان آزمایش کرده است. در همین سالCIA  مطالعاتی بر روی ماده مخدر صنعتی LSD  انجام داد و نمونه های انسانی نظامی و غیر نظامی بدون اینکه اطلاعی داشته باشند مورد استفاده قرار گرفتند.


ال. اس. دی. سبب ایجاد اختلال در خلق و خوی فرد می‌شود، شناخت زمان و مکان را مختل، فرد را دچار خوشی بی‌ جا، خودستایی، احساس سبکی و بی‌ وزنی، هذیان و افسردگی می‌ کند و ممکن است مصرف کننده را به خودکشی و آدم‌ کشی بکشاند. با مصرف ال . اس. دی. توهم‌ های بینایی و شنوایی دست می‌ دهد و اشباح خیالی جای خاصی در ذهن فرد باز می‌ کنند.





اخبار مربوط به سیا و گروه های توزیع ال اس دی در مطبوعات آمریکا

1950، وزارت دفاع شروع به انفجار بمب اتمی در برخی مناطق کرد تا نتیجه آن را بر روی ساکنان اطراف محدوده انفجار از نظر پزشکی مطالعه کند. در همین سال برای انجام یک مانور یک کشتی نیروی دریایی، سانفرانسیسکو را با یک بمب باکتریایی سم پاشی کرد و دستگاه‌ های ارزیابی مستقر در شهر چگونگی پراکنش این باکتری را ارزیابی کردند. شهروندان بسیاری به بیماری شبه پنومونی مبتلا شدند. به التهاب بافت ریه که یک یا دو طرف قفسه سینه را درگیر می‌ کند و معمولا در اثر عفونت ایجاد می‌ شود ذات‌ الریه، پنومونی یا عفونت ریه گفته می‌ شود.


1951، وزارت دفاع شروع به انجام آزمایش بر روی ویروس‌ ها و باکتری‌ های مولد بیماری در فضای باز غیر‌ آزمایشگاهی کرد که تا 1969 ادامه داشت و مردم مناطق اطراف محل‌ های آزمایش تحت تاثیر این عوامل قرار گرفتند.


1952، بر اساس اسنادی که آلمان منتشر کرده است در این سال آمریکا طی جنگ کره از تسلیحات بیولوژیک استفاده کرد.


1953، ارتش، ابرهایی از گاز سمی سولفید کادمیوم روی (zinc cadmium sulfide) را بر روی وینیپگ، سنت لوئیس، ویرجنیا، میناپولیس، فورت واین، دره رود مونوکاسی در مریلند و لسبورگ رها کرد. هدف این بود که ببینند گازهای شیمیایی به چه نحوی پخش می‌ شوند. در همین سال نیروی دریایی ارتش آمریکا به کمک CIA آزمایش‌ هایی را ترتیب داد که ده‌ها هزار نفر در نیویورک و سانفرانسیسکو تحت اثر عوامل منتشر شونده در هوا مانند سراشیا مارسسنس (که موجب عفونت های ریوی، ادراری و خونی می شود) و باسیلوس گلوبیجی (مرتبط با بیماری سیاه زخم) قرار گرفتند.


همچنین در همین سال CIA پروژه MK ULTRA را شروع کرد که یک برنامه پژوهشی یازده ساله برای تولید و آزمایش داروها و عوامل بیولوژیکی دارای کاربرد در برنامه‌ های کنترل ذهن و تغییر رفتار بود. شش مورد از پروژه‌ های دست پایینی این پروژه شامل آزمایش این عوامل بر روی انسان‌ های بی اطلاع بود.


1955، CIA در آزمایشی به منظور تست توان خود برای آلوده سازی جمعیت‌ های شهری با عوامل بیولوژیک، باکتری خاصی را که از زرادخانه تسلیحات بیولوژیک ارتش گرفته بود در تامپا بای ایالت فلوریدا رها کرد. در همین سال بخش شیمیایی ارتش آمریکا آزمایش‌ های جدیدی با استفاده از LSD بر روی بیش از هزار نفر از شهروندان آمریکایی شروع کرد که تا 1958 ادامه داشت.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۱:۰۶
Seyed Meisam Jasemi

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه دیلی میل، بر اساس این افشاگری، ۳۰۰ هزار کودک توسط کلیسایی کاتولیک در اسپانیا از والدین خود ربوده شده و به افرادی که خواستار کودک هستند فروخته شده است.


این رسوایی زمانی آشکار شد که دو مرد به نام‌ های "آنتونیو باروسو" و "خوآن لوئیس مورنو" این موضوع را کشف کردند که در دوران نوزادی‌ شان ربوده شده بودند.


پدر "مورنو" در بستر مرگش اعتراف کرد که او را از یک کشیش در ساراگوسا در شمال اسپانیا خریده‌ است. وی به پسرش گفت که این کشیش در این سفر همراه وی و همسرش بوده و او را به مبلغ ۲۰۰ هزار پستاس که در آن زمان مبلغ کلانی بود، خریداری کرده است.


باروسو نیز گفت: پولی که در آن زمان برای خرید یک آپارتمان کافی بود. والدین من این مبلغ را در مدت ۱۰ سال به صورت اقساطی پرداختند چرا که آنها پول کافی نداشتند.


آزمایش‌ های DNA نیز ثابت کرد که این مرد جوان فرزند اصلی والدین خود نبوده و راهبه‌ای هم که این نوزاد را فروخته بود این امر را تایید کرد.


هنگامی که این دو مرد جوان، این امر را علنی کردند، مادران در تمام اسپانیا به این امر ترغیب شدند تا تجربیات شخصی خود را در این مورد اعلام کنند. یکی از این زنان "مانولی پاگادور" است که جستجو برای پسرش را آغاز کرده است.


فیلم مستند "این جهان: نوزادان ربوده شده اسپانیا" که توسط یک شبکه خبری انگلیسی تولید شده، در پی تلاش‌ های این مادر در جستجوی پسرش است که اگر "رندی رایدر" نوزاد ربوده شده باشد در تگزاس بزرگ شده و هم اکنون ۴۰ سال دارد.


این کودکان توسط یک شبکه مخفی از پزشکان، پرستاران، کشیش‌ ها و راهبه‌ ها در سطحی گسترده که از زمان حکومت دیکتاتوری ژنرال فرانکو آغاز شد و تا دهه ۹۰ ادامه یافت، قاچاق می‌ شدند.


بسیاری از مادران اعلام کرده‌اند که به آنها گفته شده بود نوازدشان یا پس از تولد یا طی تولد جان باخته است. اما به این زنان که اغلب جوان و ازدواج نکرده بودند، گفته می‌ شد که نمی‌ توانند جسد نوزاد خود را ببینند یا در مراسم تدفین شرکت کنند.


به نوشته روزنامه دیلی میل، اسناد رسمی به دلیل آنکه در آنها نام والدین انتخابی برای گرفتن مدارک هویتی نوزادان استفاده می‌ شد، تحریف شده است. در بسیاری از موارد زوج‌ ها از این موضوع آگاه نبودند که نوزادی را که به فرزندی پذیرفته‌اند ربوده شده است، چرا که معمولا به آنان گفته می‌ شد مادران این نوزادان پس از تولد آنها را رها کرده‌اند.


متخصصان قضایی که پیگیری این پرونده بزرگ را برعهده دارند بر این باورند که حدود ۱۵ درصد از کل پذیرش اولاد توسط خانواده ها در بین سال های ۱۹۶۰ الی ۱۹۸۹ اتفاق افتاده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۶:۳۸
Seyed Meisam Jasemi

شیطان پس از شش هزار سال عبادت، وارد جرگه فرشتگان مقرب الهی شد، اما تکبری که در وجودش همچون شعله زیر خاکستر بود، به هنگام سجده بر آدم، سر برآورد و ندای «خلقتنی من نار و خلقته من طین» سر داد؛ ندایی که او را از قله سعادت به قعر شقاوت فرستاد و از آنجا بود که کمر همت به گمراه کردن آدم (ع) و فرزندان او بست و فریاد زد: «فبعزتک لأغوینهم اجمعین».

با وسوسه‌اش کام آدم و حوا را به طعم میوه ممنوعه آلوده نمود و آنان را از بهشت عرشی به منزل فرشی هبوط داد و حال این قابیل است که با کمند حسادت شیطان، دست خویش را به خون برادر رنگین نموده و خداوند را بر آن داشت تا انسان را تا ابدیت ندا دهد که: «الم اعهد الیکم یا بنی آدم أن لا تعبدوا الشیطان إنه لکم عدو مبین».

و اکنون سال‌ ها از آن عهد جاودانه خداوند با فرزندان آدم می‌ گذرد و در تاریخ همواره قابیلیانی بودند که این عهد را شکسته و به جرگه عبادالشیطان درآمده‌اند، ولی شیطان بر سر پیمانی که با خویش بسته بود، محکم ایستاده و پیروانی را به عبادت خویش فرا می‌ خواند و ندای «أنا ربکم الأعلی» را که روزی به واسطه فرعون سر می‌ داد، امروز خود بی واسطه سر می‌ دهد تا مرهمی باشد بر زخم کهنه تکبرش.

روزگار ما اما، روزگار پایه‌ گذاری و سازمان‌‌ دهی به اجتماع‌ های پراکنده شیطانی است. سران شیطانی در تلاشند، این اجتماع را به تحقق برسانند و برای این مقصود، از ابزار‌های گوناگون اطلاع‌ رسانی بهره می‌ برند.

از سوی دیگر، در هیاهوی کم توجهی دولتمردان و مسئولان به مسائل فرهنگی و اعتقادی جوانان کشور، جریان‌ های متعارض این فرصت را غنیمت شمرده و با اتصال به سر شاخه‌ های فرا مرزی و در پایان آسودگی خاطر به نشر و ترویج آموزه‌ های ضد دینی خود می‌ پردازند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۷
Seyed Meisam Jasemi

سال 1957 بیست هزار زن روسپی که عمدتا نیز خارجی بودند، در خانه‌ های فساد زندگی می‌ کردند اما ظرف مدت هفت سال تعداد زنان روسپی به 400 هزار نفر رسید و تایلند در کنار فیلیپین به بهشت جنسی سربازان آمریکایی تبدیل شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، طی نزدیک به 10 سال نبرد سنگین در ویتنام مهم ترین اولویت برای فرماندهان نظامی آمریکا و مقامات سیاسی این کشور حفظ روحیه سربازان آمریکایی برای ادامه اشغال این کشور بود.


جنایات بی شمار، نبود یک هدف مشخص برای نبرد و سربازان جوانی که هزاران کیلومتر دورتر از خانه و خانواده خود در حال نبرد با دشمنی سرسخت بودند، شرایط ناگواری را از لحاظ روحی و روانی برای ارتش ایالات متحده آمریکا فراهم کرده بود.


تمرد از دستور مافوق، خودکشی، استفاده از مواد مخدر تنها گوشه ای از مشکلاتی بود که گریبانگیر نیروهای آمریکایی شده بود.


از همین مسئولان ارتش ایلات متحده برای تخدیر فضای ذهنی سربازان آمریکایی و پیش گیری از معضلاتی که ناشی از نبود روحیه نبرد در بین سربازان آمریکایی می شد، شروع به برگزاری برنامه هایی در قالب سفرهای تفریحی به کشورهای هم پیمان آمریکا همچون تایلند، فیلیپین، کره و ژاپن کرد.


این برنامه ها در وا‍ژگان ارتش ایلات متحده معنایی جز فراهم کردن شرایط مناسب برای ارضای جنسی سربازان ایالات متحده از طریق خانه های فساد نداشت.


*فساد و تن فروشی ارمغان آمریکایی برای کشورهای جنوب شرقی آسیا


سابقه گسترش فحشا و خانه های فساد برای استفاده سربازان آمریکایی در منطقه جنوب شرق آسیا به تصرف فیلیپین در اوایل قرن یستم بر می گردد.


فیلیپین که پیش از این به صورت مستعمره ای در اختیار کشور اسپانیا قرار داشت، بار دیگر در جنگ های بین آمریکا و اسپانیا تحت کنترل یک قدرت استعماری دیگر قرار گفت.


تن فروشی تا زمان ورود اسپانیایی ها در فیلیپین ناشناخته بود و هیچ واژه بومی برای آن وجود نداشت. حتی در دوران تسلط اسپانیا هم این کار کاملا ناشناخته بود و در سال 1900 میلادی سرشماری ها نشان می داد که در شهر مانیل تنها 11 زن تن فروشی می کردند که چهار تن از آنان خارجی بودند.


اما در اوایل قرن بیستم و پس از اشغال فیلیپین به واسطه حضور ارتش ایالات متحده روسپی گری سازماندهی شده در مقیاسی وسیع پایه گذاری شد. ارتش ایالات متحده در همان زمان قانونی را به تصویب رساند که براساس آن "خانه های فساد" جهت "محافظت" از نیروهای آمریکایی در مقابل بیماری های مقاربتی اجازه تأسیس پیدا می کرد.


پس از پیروزی آمریکا در جنگ جهانی دوم نیز ارتش ایالات متحده خود برای این کار وارد عمل شد و به پایگاه "کلارک ایر" در کشور فیلیپین فرمان داد تا برای سرگرمی سربازان آمریکایی ده خانه فساد را تأسیس کند و از کشورهای مجاور زنانی را در اختیار سربازان آمریکایی قرار دهند.


نکته جالب در اینجا بود که درصد وسیعی از این خانه فساد در تصاحب نیروهای ارتشی پیشین ایالات متحده قرار داشت.


*فیلیپین پایگاه اصلی عیاشی سربازان آمریکایی در ویتنام


در دوران جنگ ویتنام به دلیل حضور صدها هزار سرباز آمریکایی در منطقه آسیای جنوب شرقی، فیلیپین به دلیل موقعیت آن و سابقه طولانی حضور ارتش آمریکا تبدیل به پایگاه اصلی برای عیاشی سربازان آمریکایی شد.


در دهه 60 و اوایل دهه 70، آمریکایی ها و سرمایه داران فیلیپنی چندین مرکز "استراحت و سرگرمی " برای سربازان آمریکایی ایجاد کردند که به این ترتیب روزانه 10.000 سرباز آمریکایی برای استفاده از این خانه های فساد توسط هواپیماهای آمریکایی از جبهه های ویتنام به این کشور منتقل می شدند.


در اوج جنگ ویتنام حدود 7000 زن فیلیپینی مشغول سرگرم کردن سربازان آمریکایی در اوکیناوا، ژاپن و فیلیپین بودند. البته تمام این اقدامات با پشتیبانی بانک جهانی از سیاست دولت فیلیپین در رابطه با توسعه خانه فساد بود و کلیسای کاتولیک نیز به عنوان اصلی ترین مرجع مذهبی مردم این کشور نسبت به این سیاست هیچ اعتراضی تکرد.


*50 هزار کودک بدون پدر ثمره توریسم جنسی


نتیجه پیگیری چنین سیاستی در فیلیپین از سوی آمریکا بر جای ماندن پنجاه هزار کودک بی پدر تا سال 1992 بود که اغلب زنان فحشه فیلیپینی موفق به سقط کردن آنها نشده بودند.


بسیاری از این کودکان بار دیگر به چرخه توریسم جنسی بازگردانده می شوند و یا به گروهای قاچاق انسان فروخته می شوند.


گذشته از تبعات اجتماعی چنین مسئله ای گسترش بیماری های مقاربتی در فیلیپین و به خصوص گسترش ایدز از مهم ترین تبعات اتخاذ چنین سیاستی در این کشور بود.


فیلیپین هنوز هم از گسترش فحشا و خانه های فساد در دوران جنگ ویتنام که زمینه های آن از زمان تسلط ایالات متحده در این کشور فراهم شده است، رنج می برد.


*تایلند، قربانی دیگر سرگرمی آمریکایی


تایلند کشوری که امروز به عنوان مهد توریسم جنسی مطرح است، تا قبل ازجنگ ویتنام میانه ای با این صنعت کثیف نداشت.


در حقیقت اولین نشانه های مرتبط با گسترش صنعت فحشا زمانی بود که برخی از زنان چینی که توسط سربازان ژاپنی به اجبار برای تن فروشی به سربازخانه های ژاپنی برده شده بودند، برای کسب درآمد بیشتر از این طریق وارد تایلند شدند.


با وجود این هم چنان تعداد زنان روسپی در تایلند به هیچ عنوان درصد بزرگی از جمعیت این کشور را تشکیل نمی دادند.


بر طبق آخزین آمار سال 1957 تنها بیست هزار زن روسپی که عمدتا نیز خارجی بودند، در خانه های فساد زندگی می کردند، اما ناگهان با آغاز حضور نظامی آمریکا در جنگ ویتنام همه چیز عوض شد.


مسئولان آمریکایی گسترش خانه های فساد را به عنوان سیاستی پر رونق برای گسترش گردشگردی در کشورهای منطقه به دولتمردان آسیای جنوب شرقی معرفی کردند.


رشد آمار حیرت آور است. ظرف مدت هفت سال تعداد تعداد زنان روسپی به 400 هزار نفر رسید و تایلند در کنار فیلیپین به بهشت جنسی سربازان آمریکایی تبدیل شد.


رونق بی نظیر خانه فساد سبب شد تا تایلند در سال 1967 خود را به عنوان مرکز توریسم جنسی و در رقابتی نزدیک با فیلیپین معرفی کند. کاری که تنها انگیزه آن دلارهای سربازان آمریکایی بود که روزانه بالغ بر 180 هزار دلار می شد.


*نتیجه چنین سیاستی تبدیل تایلند به مرکز توریسم جنسی بود.


با پایان جنگ ویتنام، نه تنها از ادامه روند تبدیل شدن تایلند به مرکز توریسم جنسی نکاست، بلکه دولت تایلند که به دلارهای آمریکایی معتاد شده بود، مجبور به پیگیری این سیاست در دهه 70 شد.


بانک جهانی به رهبری "رابرت مک نامارا" وزیر سابق آمریکا نیز دولت تایلند را به بهانه توسعه گردشگری و جهانگردی با دادن اعتبارات چشمگیر تشویق به گسترش این سیستم کرد.


نتیجه چنین سیاستی تبدیل تایلند به مرکز توریسم جنسی بود.


هم اکنون نه تنها زنان تایلندی بلکه زنان چینی، فیلیپینی،‌ اندونزیایی، اروپای شرفی و حتی آسیای میانه برای تامین درآمد خود در خانه های فساد تایلند مشغول کار می شوند.


البته عواقب چنین سیاستی نیز کاملا روشن است. گسترش بی بند و باری، تجاوز، فرزندان بدون والدین مشخص همه و همه نتیجه عیاشی سربازان آمریکایی در این منطقه بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۵
Seyed Meisam Jasemi

دیدگاه مذاهب اسلامی راجع به توسعه حکومت حضرت مهدی چیست؟


پاسخ: یکی دیگر از موارد اعتقاد در قضیه مهدویت، موضوع فراگیر بودن دعوت و حکومت حضرت مهدی (ع) است.


خداوند متعال می فرماید: {وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ...}؛ (سوره نور، آیه 55.) «خداوند به کسانی که از شما بندگان ایمان آورده و نیکوکار گردند وعده داده است که بر روی زمین خلافت دهد.


احمد بن حنبل به سندش از رسول خدا (ص) نقل کرده که فرمود: «تملأ الأرض ظلماً وجوراً ثمّ یخرج رجل من عترتی یملک سبعا أو تسعا فیملأ الأرض قسطا وعدلاً»؛ «زمین پر از ستم و ظلم می شود، در این هنگام شخصی از عترتم خروج می کند و در مدت هفت یا نه روز مالک کلّ زمین خواهد شد، و در این هنگام زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.» (مسند احمد، ج 3، ص 28.)


امام باقر (ع) فرمود: «یملک القائم ثلاثمائة سنة ویزداد تسعاً کما لبث أهل الکهف فی کهفهم، یملأ الأرض عدلاً وقسطاً کما ملئت ظلماً وجوراً فیفتح اللَّه له شرق الأرض وغربها»؛ «امام قائم309 7 سال مالک زمین می شود و در آن حکومت می کند، همان مقدار که اهل کهف در غارشان درنگ کردند. زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، آن گونه که پر از ظلم و جور شده باشد. خداوند برای او شرق و غرب عالم را فتح خواهد نمود...». (بحارالأنوار، ج 52، ص 390، ح 212.)‬

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۴
Seyed Meisam Jasemi

إِنَّا مَکَّنَّا لَهُ فِی الْأَرْضِ وَآَتَیْنَاهُ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ سَبَبًا

سوره کهف : آیه 84 .

ما در زمین به او امکاناتی دادیم و از هر چیزی بدو وسیله ای بخشیدیم .

طبق روایات حضرت مهدی نیز حاکم تمام زمین خواهد شد :

فروی أن جمیع ملوک الدنیا کلها أربعة : مؤمنان و کافران، فالمؤمنان سلیمان بن داود و إسکندر (ذی القرنین)، والکافران نمروذ و بختنصر، وسیملکها من هذه الأمة خامس لقوله تعالى : " لیظهره على الدین کله " [ التوبة : 33 ] و هو المهدی

تفسیر قرطبی ج 11 ص 47‬

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۰
Seyed Meisam Jasemi

«قرقسیا» که در برخى نسخه‌ ها «قریه‌ى سبا»، ضبط شده است، نام شهرى است که در سوریه واقع شده و اکنون در نزدیکى مرز عراق و سوریه است.(۱) برخى نیز آن‌ را معرّب «گرگ سیاه» دانسته‌اند.

در علائم ظهور مربوط به خروج سفیانى گفته شده است، او، به محلّى به این نام وارد مى‌ شود و رخدادى بزرگ براى او در آنجا اتّفاق مى‌ افتد.(۲)

امام على علیه‌ السّلام مى‌ فرماید: «سفیانى، در شام بر دشمنان پیروز مى‌ شود. بعد از آن، بین او و دشمنان دیگرى در «قرقسیا»، جنگى روى مى‌ دهد که پرندگان آسمان و درندگان زمین، از باقی مانده‌ هاى کشته‌ ها، سیر مى‌ شوند.»(۳) هم‌ چنین «قرقسیا» را محلّى در کنار نهر فرات دانسته‌اند. (
۴)


بنابراین، به نظر مى‌ رسد نام «قرقسیا» تنها اسم محلّى است که برخى از علائم ظهور در آن اتّفاق مى‌ افتد و در کتاب‌ ها، بیش از این اشاره نشده است.

۱) . سید محمد کاظم قزوینى، امام مهدى از ولادت تا ظهور، ص 454

۲) . همان، ص 251.

۳) . حسین کریم شاهى بیدگلى، فرهنگ موعود، ص 188

۴) . بحار الأنوار، ج 13. مهدى موعود، ترجمه‌ى على دوانى، ص 983.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۸
Seyed Meisam Jasemi

آیت‌ الله العظمی مرعشی نجفی در تأیید مسجد جمکران می‌ فرماید: بالجمله این مسجد مقدس مورد احترام علمای اعلام و محدثین کرام شیعه بوده و کرامات متعددی از مسجد جمکران دیده شده است


مسجدی که به دستور امام زمان (عج) ساخته شد


در شب سه‌ شنبه ۱۷ ماه مبارک رمضان سال ۳۹۳ هجری قمری فردى صالح به نام حسن مثله جمکرانى به دستور امام زمان (عج) فرا خوانده می‌ شود تا مسجد مقدس جمکران را بنا نهد و از آن زمان ۱۰۴۳ سال می‌ گذرد.


حسن مثله جمکرانی در همین مکان فعلى مسجد، حضرت را با جمعى از همراهان ملاقات کرده و دستور بناى مسجد با تشریفات خاص را دریافت مى‌ کند، وى براى اجراى این امر اقدام و این مسجد مبارک را بنا بر جزئیات اوامر حضرت مهدى (عج) احداث کرد.


مرحوم میرزا حسین نوری درباره تاریخچه تأسیس مسجد جمکران از قول شیخ فاضل حسن بن حسن قمی، معاصر شیخ صدوق (ره)، در کتاب تاریخ قم (۱) از کتاب مونس الحزین فی معرفة الحق والیقین (۲) نقل کرده است (۳):


شیخ عفیف صالح حسن بن مثله جمکرانی می‌ گوید: من شب سه‌ شنبه ۱۷ ماه مبارک سال ۳۹۳ هجری قمری در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتی از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند برخیز و خواسته امام زمانت (عج) را اجابت کن که تو را می‌ خواند، آنها مرا به محلی که اکنون مسجد (جمکران) است، آوردند.


حضرت مهدی (عج) مرا به نام خواندند و فرمودند: برو به حسن بن مسلم بگو: اینجا زمین شریفی است و حق تعالی این زمین را از زمین‌ های دیگر برگزیده و شریف کرده است، تو آن را گرفته به زمین خود ملحق کرده‌ای ... و آنگاه فرمود: «به مردم بگو به این مکان رغبت کنند و آن را عزیز بدارند». (۴)


آیت‌ الله العظمی مرعشی نجفی نیز در تأیید مسجد جمکران می‌ فرماید: این مسجد شریف مورد احترام کافه شیعه بوده است، از غیبت صغری تا به امروز که حدود یک هزار و دویست و دو سال می‌ گذرد و همین طور که شیخ بزرگوار مرحوم صدوق علیه الرحمه کتابی به نام مونس الحزین دارند که حقیر آن نسخه را ندیده‌ام، ولی مرحوم آقای حاج میرزا حسین نوری استاد حقیر از آن کتاب نقل می‌ فرماید، و بالجمله این مسجد مقدس مورد احترام علمای اعلام و محدثین کرام شیعه بوده و کرامات متعددی از مسجد جمکران دیده شده است. (۵)

*پیشگویی امیرمؤمنان (ع) از مسجد مقدس جمکران

مطابق نقل خلاصة البلدان از کتاب آو مونس الحزین شیخ صدوق، امیرمؤمنان (ع) از مسجد مقدس جمکران هم سخن به میان آورده‌اند، محمد بن محمد بن هاشم حسینی رضوی قمی، به تقاضای مولی محمد صالح قمّی به سال ۱۱۷۹هجری درباره فضیلت شهر قم و تاریخچه تأسیس مسجد مقدس جمکران، کتاب ارزشمندی تألیف و آن را خلاصة البلدان نام نهاده است، در کتاب خلاصة البلدان از کتاب مونس الحزین ـ از تصنیفات شیخ صدوق با سند صحیح و معتبر - از امیرمؤمنان (ع) روایت کرده که خطاب به حذیفه فرمود: «ای پسر یمانی! در اول ظهور، خروج نماید، قائم آل محمد از شهری که آن را قم گویند و مردم را دعوت به حق می‌ کند، همة خلائق از شرق و غرب، به آن شهر روی آورند و اسلام، تازه شود ...


ای پسر یمانی! این زمین مقدس است، از همه لوث‌ ها، پاک است ...


عمارت آن، هفت فرسنگ در هشت فرسنگ باشد. رایت وی بر این کوه سفید بزنند، به نزد دهی کهن که در جنب مسجد است، و قصری کهن ـ که قصر مجوس است ـ و آن را «جمکران» خوانند. از زیر یک مناره آن مسجد بیرون آید، نزدیک آنجا که آتش خانة گبران بوده ...».


از این حدیث شریف استفاده می‌ شود مسجد مقدس جمکران در عصر ظهور، جایگاه خاصّی دارد و پایگاهی برای آن حضرت (عج) است.


*پی‌ نوشت‌ ها:

۱- این کتاب از تألیفات میرزا حسین نوری است.
۲- از تألیفات شیخ صدوق است.
۳- میرزا حسین طبرسی نوری، نجم الثاقب، ج نهم، ص ۵.
۴-برای مطالعه جریان کامل بنای مسجد جمکران به نجم الثاقب، ص ۳۹۲ -۳۸۳ و سایت تخصصی مسجد مقدس جمکران رجوع کنید.
۵- همان، ص ۴۶.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۲
Seyed Meisam Jasemi