مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

شاه اردن از زاویه دیگر - بخش چهارم

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ب.ظ

این کشور از نظر کشاورزی و منابع نفتی چندان غنی نمی باشد (18) و حیات سیاسی و اقتصادی آن کمی عجیب به نظر می رسد. چرا که در عین خالی بودن این کشور از زیر ساخت های اقتصادی، اردن در بین کشورهای منطقه از نظر اقتصادی در وضعیت نسبتاً مناسبی به سر می برد که این مسئله تعجب آور است و احتمال تقویت بنیان های اقتصادی این کشور را از سوی کشورهای غربی مطرح می نماید. (19) البته در زمینه ی صنعت توریسم شاید بتوان سهمی را برای اردن قایل شد؛ چرا که این  کشور  در حاشیه ی پست ترین و شورترین دریاچه ی کره ی زمین قرار گرفته است که همانا دریاچه ی بحرالمیت (Dead Sea) می باشد. این دریاچه به دلیل وجود املاح معدنی فراوان و نیز این خاصیت که هیچ شناگری در آن غرق نمی شود، مورد استقبال گردشگران غربی قرار گرفته است. (20) البته در این زمینه نیز رژیم صهیونیستی که در سمت دیگر بحرالمیت واقع شده است، گوی سبقت را از اردن ربوده و با ایجاد تفریحگاه های مجلل، اکثر گردشگران را به سمت خود می کشاند و سهم کمتری برای اردن باقی می گذارد.



هتل های مجلل در حاشیه ی بحر المیت.

خاندان پادشاهی اردن: خاندان پادشاهی اردن، یکی از قدیمی ترین خاندان های حکومتی منطقه ی خاورمیانه می باشد. این خاندان سلطنتی که خود را خاندان پادشاهی هاشمی نامیده است (21) و حتی نام کشور اردن را به کشور اردن هاشمی تغییر داده است، ریشه در سرزمین حجاز دارد. (22) جد بزرگ این خاندان که « شریف حسین » نام داشته و از اعضای برجسته ی خاندان شریف در مکه بوده است، در زمان افول دولت عثمانی و در هنگامی که حکومت عثمانی تسلطش را بر سرزمین های عربی از دست داده بود، به کمک نیروهای انگلیسی توانست بخش های زیادی از سرزمین های عربی را از دست عثمانی ها خارج سازد. (23) وی مدتی بر این سرزمین ها حکومت کرد اما کمی بعد حکومت اردن را به پسرش عبدالله، حکومت عراق و سوریه را به پسرش فیصل و حکومت عربستان را به پسرش علی سپرد. (24) اما در نهایت آل سعود که در عربستان قدرت یافته بودند، شریف حسین و سپس پسرش علی را شکست داده و او را از شبه جزیره ی عربستان بیرون کردند و او مجبور شد بقیه مدت عمرش را در اردن سپری کند. (25) بعد از مدتی، سوریه و عراق نیز از چنگ فرزندان شریف حسین خارج شدند (26) و حکومت این مناطق به دولت های انقلابی منتقل شد. اما حکومت اردن تا به امروز در دست فرزندان شریف حسین باقی مانده است و آنان این کشور را اردن هاشمی نامیدند. (27)


شریف حسین، موسس خاندان پادشاهی اردن هاشمی.

 

بعد از شریف حسین و عبدالله اول، حکومت به ملک طلال، ملک حسین و در نهایت ملک عبدالله دوم رسید و اکنون نیز حکومت در دست ملک عبدالله دوم می باشد. (28)

 

نکته ی جالبی که در مورد کشور اردن و خاندان پادشاهی این کشور وجود دارد، این است که تمام سرزمین های عربی که زمانی در قبضه ی قدرت خاندان شریف حسین بودند، به مرور زمان و با عدم حمایت انگلستان، از چنگ این خاندان خارج شدند؛ اما حکومت کشور اردن که همچون کمربندی مرزهای شرقی اسراییل را محافظت می نماید، همچنان در دست این خاندان باقی مانده است و حتی از سوی انگلستان و آمریکا مورد حمایت واقع می شود؛ به نحوی که هیچگونه انقلابی در این منطقه رخ نداده است.

 

این ثبات طولانی مدت کشور اردن، شک برانگیز است و این احتمال را بر ذهن متبادر می سازد که ممکن است هدف از برقراری ثبات در اردن تحت حکومت دیکتاتوری و مستبدانه ی خاندان اردن هاشمی، چیزی جز حمایت از دولت اسراییل نباشد. چرا که همانگونه که عرض کردیم، کشور اردن همچون یک سد، کشور اسراییل را از سمت شرق حمایت می کند و اگر روزی این سد شکسته شود و کشور اردن به دست مسلمانان معتقد و جهادگر و دشمنان اسراییل بیفتد، نابودی اسرائیل حتمی است؛ دلیل این امر نیز این است که سرتاسر سرزمین های اشغالی به سهولت در دسترس جهادگران بوده و اسراییل بسیار آسیب پذیر خواهد بود.

 

در این صورت حتی اگر کل سرزمین های اشغالی توسط مسلمانان فتح نشود، شهر بیت المقدس به سهولت در دسترس مسلمانان بوده و قابل فتح می باشد. چرا که این شهر مقدس تنها 25 کیلومتر با ساحل بحرالمیت و کمتر از 50 کیلومتر با مرزهای اردن فاصله دارد؛ (29) بنابراین حتی اگر نیروهای جهادگر مسلمان نتوانند کل سرزمین های اشغالی را فتح کنند، آزادی قدس شریف پس از تحت اختیار گرفتن اردن توسط مسلمانان مومن، دور از دسترس نخواهد بود.

 

به دلیل اهمیت این موضوع، انگلستان و آمریکا همواره از دولت خاندان سلطنتی اردن هاشمی که یک دولت دیکتاتور مستبد و سازشکار با اسراییل می باشد، حمایت می کنند تا مبادا این کشور که به جرأت می توان آن را دروازه ی قدس نامید، به دست مسلمانان جهادگر و معتقد و دشمن اسراییل بیفتد.



اردن: کشوری که همچون کمربند از اسراییل محافظت می کند و می توان آن را دروازه ی اسراییل دانست.

 

یکی دیگر از واقعیات مهمی که پیرامون خاندان سلطنتی اردن هاشمی وجود دارد و متاسفانه پیرامون آن چندان اطلاع رسانی نشده است، این نکته می باشد که این خاندان به هیچ عنوان برازنده ی عبارت « خاندان هاشمی » نمی باشند؛ چرا که برخلاف ادعاهای اعضای این خاندان سلطنتی که خود را هاشمی و از نسل پیامبر (ص) می دانند، این خاندان به هیچ عنوان به پیامبر (ص) منتسب نبوده و سیادت آنها به صورت قریب به یقین جعلی می باشد.

 

برای این امر نیز شواهدی وجود دارند که عبارتند از:

 

1 – در شجره نامه ای که در سایت خاندان سلطنتی اردن درج شده است، نسب این خاندان به حضرت امام حسن (ع) رسیده است که این انتساب نیز از جانب یکی از فرزندان امام حسن مجتبی (ع) موسوم به عبدالله بن حسن مثنی انجام گرفته است. (30) عبدالله بن حسن مثنی یکی از ساداتی است که به ناحق برای یکی از فرزندان خود به نام محمد، ادعای مهدویت نموده و او را به عنوان « محمد بن عبدالله » و « مهدی موعود » معرفی کرده و باعث گمراهی جمع بسیاری گشت؛ (31) بنابراین انتساب شجرنامه به او که اعمالش مورد تایید ائمه نبوده است نیز چندان قابل اعتماد نیست.


شجره نامه ی ادعایی ملک عبدالله دوم، مبنی بر انتساب وی به خاندان پیامبر (ص).


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۳
Seyed Meisam Jasemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی