مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

پادشاه اردن از منظر دیگر - بخش هفدهم

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۳۱ ب.ظ

4 - حرکت عجیب و در نوع خود جالب توجه تلویزیون اردن بعد از پیروزی 1 بر صفر تیم ملی فوتبال این کشور در مقابل تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیای سال 2011 میلادی، نشان از کینه، عقده و حسد شدید پادشاه اردن و دولت این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد. در این حرکت عجیب، بعد از این که تیم ملی فوتبال اردن، توپ را وارد دروازه ی ایران کرد، فریادهای الله اکبر گوینده ی تلویزیون اردن بالا رفت و بلافاصله بعد از بازی نیز تصاویری از مانور موشکی ایران! در شبکه ی اول تلویزیون اردن نشان داده شد و در طی آن این پرسش مطرح شد که آیا ایران تنها به منظور دفاع از مقاصد صلح آمیز هسته ای به رزمایش موشکی دست می زند؟ !! (5)



عقده گشایی اردنی ها پس از پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور بر تیم ملی فوتبال ایران، حکایت از کینه و حسد عمیق مسئولان این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد.




عقده گشایی اردنی ها پس از پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور بر تیم ملی فوتبال ایران، حکایت از کینه و حسد عمیق مسئولان این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد.

این حرکت عجیب تلویزیون اردن، نشان دهنده ی عمق کینه و حسد پادشاه و مسئولان این کشور نسبت به شیعیان و به خصوص شیعیان ایران می باشد؛ به نحوی که این کینه تا بدانجا عمیق می باشد که حتی آن ها پیروزی به دست آمده در زمینه ی فوتبال را نیز به عنوان دستاویزی برای ابراز نفرت خود از ایران قرار داده اند!!! این امر نیز یکی دیگر از مسایلی است که شباهت « ملک عبدالله » دوم پادشاه اردن را با سفیانی روایات بیش از پیش تقویت می کند. زیرا سفیانی روایات نیز کینه ی عمیقی نسبت به شعیان خراسان (یا همان شیعیان ایران) دارد.

5 - در سال اخیر، یکی از مسئولان سابق اردن، طی سخنانی اهانت آمیز، به رهبر معظم انقلاب توهین کرد. متعاقب فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در جمع کارگزاران اجرایی و فرهنگی حج سال 1388 مبنی بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی در مراسم حج و پرهیز مقامات سعودی از اهانت به شیعیان و مقدسات آنان در طی انجام این مراسم سیاسی - عبادی، « صالح قلاب » وزیر سابق اطلاع رسانی اردن، سخنان توهین آمیزی را نسبت به مقام معظم رهبری ایراد کرد. وی گفت: اظهارات اخیر رهبر ایران، نشان دهنده ی نقشه و توطئه ی این کشور برای برهم زدن حج امسال است. این اظهارات فتنه انگیز است! وی در ادامه ادعا کرد: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد ایران قصد دارد با ارسال نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به حج، مراسم امسال را بر هم بریزد و آن را به مکانی برای دادن شعار علیه استکبار جهانی تبدیل کند. ایرانیان قصد دارند در حج امسال مشکل ایجاد کنند! وزیر سابق اطلاع رسانی اردن که گویا از توهین مأموران وهابی عربستان سعودی به شیعیان خبر ندارد، طی تحلیل احمقانه ی خود گفت: در حالیکه هنوز زمان حج امسال فرا نرسیده، رهبر ایران در سخنرانی اخیر خود پیش‌ بینی کرد که عربستان امسال به حجاج ایرانی و دیگر شیعیان اهانت کند. این پیش‌بینی نشان از نقشه برای یک توطئه دارد! (6)

این سخنان اهانت آمیز و سایر سخنان اهانت آمیز سران کشور اردن نسبت به مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشورمان، نشان دهنده ی کینه ی شدید مسئولان اردنی نسبت به مسئولان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

6 - در طی تشدید نبرد بین نیروهای مقاوم الحوثی در یمن و نیروهای دولتی این کشور، شاه اردن تعدادی از کماندوهای کارآزموده ی خود را به مناطق شمالی یمن اعزام کرد تا بدین وسیله کماندوهای اردنی در کنار ارتش عربستان سعودی و نیروهای دولتی یمن، علیه حوثی ها وارد جنگ شوند. (7)

با توجه به بعد مسافت بین اردن و شمال یمن، اعزام نیروهای کماندوی ویژه ی اردنی به یمن، حکایت از دسیسه های پادشاه اردن و نقشه های شوم وی برای استیلا بر منطقه ی خاورمیانه دارد. در واقع به نظر می رسد که پادشاه اردن، قیام شیعیان الحوثی یمن را به مثابه قیام یمانی موعود تصور کرده و تلاش نموده تا بدین وسیله، مانع قدرت گرفتن یمانی شود؛ وگرنه به دردسر انداختن اردن و وارد کردن این کشور به درگیری های یمن، دلیل دیگری نمی توانست داشته باشد. البته راقم این سطور، شیعیان الحوثی را لزوماً همان یمانی موعود نمی داند، اما معتقد است تعداد زیادی از کشورهای منطقه با تصور این که قیام الحوثی ها همان قیام یمانی موعود است، به معرکه وارد شده اند و کشور اردن نیز به صورت خاص با اعزام کماندوهای کارکشته ی خود به شمال یمن، در صدد نابود کردن حوثی ها برآمده است.

7 - نگارنده ی این مقاله در حین مطالعه ی تاریخ انقلاب اسلامی، به یک نکته ی جالب برخورده است. آن نکته این است که در زمان حضور حضرت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو و در آستانه ی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، « ملک حسین » پادشاه اردن به فرودگاه پاریس آمده و تقاضای ملاقات با امام خمینی (ره) را داشته است. خبر به امام خمینی (ره) رسیده و نزدیکان امام (ره) این مطلب را به ایشان اعلام نمودند، اما امام (ره) این درخواست شاه سابق اردن را رد کرده و شاه اردن مجبور شد تا دست از پا درازتر به کشورش برگردد! (8)



نپذیرفتن « ملک حسین » شاه سابق اردن از سوی امام خمینی (ره).


این مطلب که حضرت امام خمینی (ره) علیرغم پذیرفتن افرادی همچون بنی صدر، یاسر عرفات و ... و دادن فرصت هایی به آنان، از پذیرفتن « شاه حسین » پادشاه اردن خودداری می کنند، نشان می دهد که امام (ره) خباثت عمیقی را در وجود « ملک حسین » پادشاه اردن می دیده اند، تا آنجا که وی را حتی لایق دیدار نمی دانسته اند. البته بینش عمیق و الهی امام خمینی (ره) موقعی آشکار شد که 2 سال بعد « صدام حسین » دیکتاتور عراق و « ملک حسین » شاه فاسد اردن دست در دست هم اولین گلوله ی توپ جنگ تحمیلی 8 ساله را به سمت ایران شلیک کردند! (9)


این امر نشان می دهد که امام خمینی (ره) در وجود « ملک حسین » اردن خباثتی وصف ناشدنی می دیده اند؛ تا جایی که حتی دیدار با وی نیز بر ایشان گران می آمد. حال خوانندگان عزیز در نظر بگیرند که فرزند این موجود خبیث که از مادری انگلیسی نیز به دنیا آمده است تا چه حد می تواند خطرناک و جنایتکار باشد و احیاناً جنایاتی بزرگ در آینده ی نزدیک انجام دهد.


8 - نکته ی جالبی که در مورد « ملک عبدالله » وجود دارد، این است که مادر وی زنی انگلیسی و مسیحی بوده است و از این حیث نیز شباهت عجیبی با « یزید بن معاویه » دارد. با این اوصاف، همانگونه که معاویه با زنی نصرانی از قبیله ی « بنی کلب » ازدواج کرد و از این ازدواج « یزید » به دنیا آمد،(10) « ملک حسین » شاه اردن نیز با دختری نصرانی و انگلیسی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج « ملک عبدالله » بوده است. (11)

با توجه به شباهت حاصله، و در صورت انطباق « ملک عبدالله » با سفیانی روایات، ممکن است سخن روایات درباره ی اینکه « داییان سفیانی » یا همان « بنی کلب » در هنگام خروج سفیانی، او را یاری می کنند، اشاره به همراهی ارتش انگلیس با پادشاه اردن نیز داشته باشند. در واقع علاوه بر قبایل « دروزی » ساکن اردن، سوریه، لبنان و اسراییل که همان قبایل « بنی کلب » سابق هستند،(12) نیروهای ارتش انگلیس نیز در صورت خروج « ملک عبدالله » ممکن است به کمک وی شتافته و او را همراهی کنند که در صورت وقوع این حوادث، هم کمک « دروزی ها » و هم یاری « انگلیسی ها » به « ملک عبدالله » اردن، بر سخن روایات پیرامون حمایت « بنی کلب » یا « داییان سفیانی » از سفیانی ملعون منطبق خواهد بود. چرا که هم « دروزی ها » و هم « انگلیسی ها » « داییان سفیانی » خواهند بود!

در واقع « دروزی ها » یا « بنی کلب » سابق به واسطه ی اینکه مادر « یزید » یا همان جد احتمالی « ملک عبدالله » از این طایفه بود و انگلیسی ها نیز به دلیل این که مادر خود شخص « ملک عبدالله » از این کشور بوده است، هر دو به عنوان « داییان سفیانی » تلقی می شوند و چه بسا در صورت خروج و تهاجم وی به کشورهای منطقه، از وی حمایت نمایند.

نکته ی جالب این که همانگونه که در قسمت اول این مقاله ذکر کردیم، « ملک عبدالله » علاوه بر پادشاهی اردن، مقام سرهنگی و فرماندهی سواره نظام سلطنتی انگلستان را نیز بر عهده دارد (13) و در صورت ورود اردن به یک جنگ منطقه ای، هیچ بعید نیست که نیروهای انگلیسی منطقه نیز به کمک این فرمانده سواره نظام سلطنتی انگلستان بشتابند!

بنابراین توجه به مسئله ی حمایت احتمالی انگلستان از « ملک عبدالله » در صورت حمله ی وی به سایر کشورها، چه از نظر روایی و چه از نظر استراتژیک حائز اهمیت خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۱
Seyed Meisam Jasemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی