مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول ماهنامه موعود در هجدهمین نشست تخصصی مهدویت در قزوین گفت: خودآرایی به منظور دیده شدن در انظار یکی از مصادیق جاهلیت مدرن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسماعیل شفیعی سروستانی در این نشست که با موضوع جاهلیت مدرن در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی و از سوی هیئت دانشجویی خادمان مهدی (عج) این شهر برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: خود‌آرایی دختران و زنان با صرف هزینه‌ های میلیاردی برای تهیه و مصرف مواد آرایشی و در کنار آن تعدد جراحی‌ های غیر‌معقول زیبایی موضوعی است که توجه هر اندیشمندی را به خود جلب می‌ کند.

سروستانی ادامه داد: این گونه خود‌آرایی‌ ها که در تمام ابعاد جوامع امروزی به چشم می‌ خوردند حتی در معماری و شهر‌سازی مدرن نیز نفوذ کرده‌اند به گونه‌ای که شهر‌سازان و معماران مدرن به دنبال طراحی و احداث ساختمان‌ هایی هستند که هر چه بیشتر خود را به مردم نمایش دهند اما در آنها نیاز‌های اصلی افراد بیش از هر چیز مورد غفلت واقع شده است و بر خلاف معماری سنتی، حفظ حریم شخصی افراد از کم‌ترین میزان اهمیت برخوردار است.

وی افزود: چنین تفکری حتی در ساخت مناره مساجد نیز به شکل مصرف هزینه‌ های کلان در ساخت مناره‌ ها هویدا شده و این در حالی است که مناره مسجد در میان مسلمانان نماد دینی است که ساده زیستی و پرهیز از تجمل را تبلیغ می‌ کند.

مدیر مسئول ماهنامه موعود تعصبات قبیله ای را از دیگر وجوه جاهلیت مدرن برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه تمامی فرقه‌ ها و مکاتب در دنیا حول محور تعصب می‌ گردند و در مقوله تشخیص و تبیین چیستی تعصب باید گفت هر گونه هوا‌داری از اندیشه و عملی که اسلام آن را تایید نکند تعصب محسوب می شود و این همان چیزی است که بسیاری از فرقه ها و مکاتب دنیا حول محور آن می‌ گردند.

سروستانی با یادآوری اینکه سازمان‌ های مخفی ماسونی در پشت پرده طرح کاهش جمعیت مسلمانان از طریق افزایش سقط جنین را به عنوان یک سیاست مهم خود دنبال می‌ کنند عنوان کرد: در حال حاضر در دنیا سالانه بیش از 50 میلیون سقط جنین رخ می‌ دهد که مسبب اصلی آن نیز همین سازمان‌ ها هستند.

وی فعالیت این سازمان‌ها را محدود به این حیطه ندانست و با اشاره به موضوع زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت اذعان کرد: این نوع از جهل در دنیای امروز هم به شکلی دیگر و از جانب سازمان‌های ماسونی ظهور و بروز یافته و آن ترویج تفکری است که تولید نسل را برای حفظ زیبایی اندام زنان مضر می‌داند.

مدیر مسئول ماهنامه موعود در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از پرداختن به امور سطحی در بحث مهدویت از جانب برخی افراد نا‌آگاه علی‌ رغم وجود بیش از هزار و 200 موضوع قابل بررسی در این زمینه، به بیان آیات و روایاتی در خصوص مسائل مهم در باب مهدویت پرداخت.

سروستانی با تاکید بر اینکه در بررسی مسائل مربوط به ظهور نباید مومنان را از تحقق زود‌ هنگام این امر الهی نا‌امید کرد افزود: بنابر آموزه‌ های دین مبین اسلام هر دو مومنی که قصد برادری به منظور ترویج آرمان‌ های مهدی موعود (عج) را داشته باشند دست سومی که در این امر به عنوان بزرگ‌ ترین حامی، از آنان پشتیبانی می‌ کند دست خدا است.

وی بیان کرد: دوران سخت و مملو از امتحان و ابتلا، از زمان غیبت مهدی موعود برای جهانیان و به ویژه مسلمانان آغاز گردیده اما باید به آن از این منظر نگریست که این دوره، دوره غربالگری پیروان ایشان است که در آن سره از ناسره مشخص می‌شود و مومنان واقعی در قالب کاروانی هم‌ عهد با امام حی خود مجاهدانه و با دوری از هر گونه جاهلیت، در راستای تحقق خواست ایشان تلاش می‌ کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۶
Seyed Meisam Jasemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی