مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

ترویج شیطان پرستی در برخی استان‌ ها

پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۵ ب.ظ

ایسنا: مدیرکل پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: شیوع هرزه‌ گردی در اینترنت بالاست و حتی مشاهده می‌ شود، افرادی که برای انجام کارهای دیگری به اینترنت مراجعه می‌ کنند، سری هم به سایت‌ های مستهجن می‌ زنند که این موضوع آمار بازدید از این سایت‌ ها را فوق‌ العاده افزایش داده است.

دکتر فرهاد اقطار در پنل "پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی نو پدید" در دومین روز جشن ملی توانمند سازی، با اشاره به علل بروز اعتیاد در کشور گفت: پژوهشی که در این زمینه انجام شد، نشان می‌ دهد، بر خلاف تصورات اولیه، لذت طلبی، کنجکاوی و اختلالات روانی بیشترین دلایل شیوع اعتیاد در سنین جوانی و نوجوانی را تشکیل می‌ دهند.

ماهواره، موبایل و اینترنت، میهمان‌ های ناخوانده منازل ایرانیان

تاثیر تلویزیون در مهاجرت از روستاها به شهرها، فرار دختران و بروز خودکشی‌ ها در برخی استان‌ ها

وی با اشاره به رسانه‌ های نوین از قبیل ماهواره، موبایل و اینترنت، این رسانه‌ ها را میهمان‌ های ناخوانده منازل ایرانیان دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر تلویزیون از پدر و مادر کودکان هم به آنان نزدیک‌ تر است و قطعا تاثیر تلویزیون بر روی خانواده بسیار زیاد است و منجر به ظهور آسیب‌ های اجتماعی می‌ شود.

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: از جمله آسیب‌ های اجتماعی تلویزیون می‌ توان به خیال پردازی، کاهش روابط اجتماعی، خشونت، تغییر ارزش‌ ها، تغییر عقاید، تاثیرات سیاسی و جایگزینی روابط بین افراد خانواده اشاره کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ های تلویزیون گفت: در این برنامه‌ ها آپارتمان‌ های ۳۰۰ متری و وجود ۲ تا ۳ خودرو در حیاط هر خانه به نمایش گذارده می‌ شود، این در حالیست که این موارد با واقعیت‌ های زندگی در تعارض است. تلویزیون در مهاجرت از روستاها به شهرها، فرار دختران و بروز خودکشی‌ ها در برخی استان‌ ها موثر است.

اقطار در ادامه با اشاره به عوارض منفی استفاده از تلفن همراه، عنوان کرد: کاهش تعاملات اجتماعی، تزلزل ارزش‌ ها، ظهور تخلفات سایبری، کارکرد مخرب بلوتوث، پیامک‌ های مستهجن و عدم کنترل نوجوانان و دوست یابی از کارکردهای منفی تلفن همراه است.

خیال پردازی‌ های سیندرلایی با واقعیت‌ های جامعه تناسبی ندارد

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به داستان‌ های کارتون‌ های موجود در بازار نیز گفت: روابطی که در این انمیشین‌ ها به تصویر می‌ کشند، آموزش دوست‌ یابی از سنین کودکی است و این موضوعی است که در سیستم‌ های آموزشی و از طریق یادگیری مهارت‌ های زندگی هم رفع نمی‌ شود و فاجعه ایجاد می‌ کند.

اقطار در ادامه با بیان اینکه خیال پردازی‌ های سیندرلایی با واقعیت‌ های جامعه تناسبی ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت عروسک‌ های دارا و سارا و اسباب بازی‌ ها در بازار ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است و در عین حال سایر عروسک‌ ها هم دارای ظاهر نامناسبی هستند.

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی بهزیستی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت هشت سال نخست زندگی را برای آموزش از دست می‌ دهیم و سپس می‌ خواهیم مهارت‌ های زندگی را آموزش دهیم.

فرهنگ استفاده از اینترنت به کشور منتقل نشده است

اقطار در ادامه با بیان اینکه فرهنگ استفاده از اینترنت به کشور منتقل نشده است،‌ تصریح کرد: در حال حاضر روابطی در اینترنت شکل می‌ گیرد که واقعی نیست و از کنترل والدین هم خارج است و این روابط گاه به ازدواج‌ های شومی می‌ انجامد و سبب اختلال در روابط اجتماعی می‌ شود.

وی در ادامه با تاکید بر افزایش نرخ بروز آسیب‌ های نو پدید در کشور گفت: بدین ترتیب آموزش‌ های نامناسب خارج از سن در جامعه انتقال می‌ یابد. بلوغ زودرس اتفاق می‌ افتد و حتی در حال حاضر مشاهده می‌ شود که آموزش مصرف مواد مخدر هم در اینترنت یافت می‌ شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی بهزیستی در ادامه با اشاره به بازی‌ های رایانه‌ای خشونت‌ آمیز، اظهار کرد: این بازی‌ ها حتی آن تعدادشان هم که تولید داخل است، بسیار خشونت آمیز هستند و آرامش بخش نیستند. این بازی‌ ها به کودکان القاء می‌ کنند که حتما باید برنده شوند و این امر باعث افزایش بروز خشونت در جامعه می‌ شود.

ترویج شیطان پرستی در برخی استان‌ ها

اقطار در ادامه با اشاره به جریان‌ های نوظهور معنویت گرا در جامعه نیز گفت: این جریان‌ ها در شهرهای کوچک در قالب صورت‌ هایی مانند دراویش تجلی می‌ یابد، اما در حال حاضر مشاهده می‌ شود که در استان‌ های بزرگ کتاب‌ هایی به فروش می‌ رسد که اوشن، معنویت هندی، معنویت آمریکایی و شیطان پرستی را ترویج می‌ کنند.

او در ادامه با اشاره به وجود شیطان پرستی‌ های سنتی در استان‌ هایی نظیر کردستان ایران و جنوب، گفت: در حال حاضر مشاهده می‌ شود که شیطان پرستی‌ های نوین در قالب نمادهایی نظیر ۶۶۶ در خیابان‌ ها تجلی می‌ یابد و یا در قالب آویز گردن توسط کودکان و نوجوانان استفاده می‌ شود. سینمای ماورا هم فلسفه‌ های سیاسی خاصی را بروز می‌ دهد و اینها همه لزوم پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در کشور را افزایش می‌ دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۶
Seyed Meisam Jasemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی