مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

مقالاتی در رابطه با مهدویت و آخرالزمان

مهدویت و آخرالزمان

با عرض سلام و احترام خدمت شما خوانندگان محترم این وبلاگ.

هدف از ایجاد این وبلاگ گردآوری مقالات و مطالبی که در رابطه با مهدویت و آخرالزمان در صفحات مختلف منتشر شده است آنهم با ذکر منبع آن مطلب می باشد .

آماری عجیب از تجاوز پلیس انگلیس به زنان

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ

جدیدترین گزارشی که روزنامه گاردین اخیرا منتشر کرده، از ابعاد گسترده تجاوز جنسی افسران به کارکنان زن و زنان شاکی در پرونده‌ های مختلف خبر می‌ دهد.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی اختصاصی، گوشه‌ای از موارد متعدد تجاوز جنسی افسران انگلیس به کارکنان زن اداره پلیس و حتی زنان شاکی پرونده‌ های مختلف را افشا کرد.

نویسنده گاردین در ابتدا عنوان کرده است که این روزنامه مدارکی در دست دارد که نشان می‌ دهد گروهی از نیروهای پلیس انگلیس از قدرت خود برای تجاوز به قربانیان جرایم، افسران مادون، و کارکنان زن شاغل در ادارات پلیس استفاده می‌ کنند.

طرح‌ های پلیس انگلیس برای مبارزه با سو استفاده جنسی شکست خورده

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌ دهد که ابعاد و گستره این موضوع می‌ تواند بسیار گسترده‌ تر از آن چیزی باشد که تاکنون تصور می‌ شد.

گاردین افزایش این معزل را نشانه‌ای از عدم تاثیر گذاری سیستم شکایات پلیس، پروسه افشا اطلاعات، بازرسی از افسران و شکست طرح‌ های نظارتی در ادارات پلیس می‌ داند.

افسرانی از پلیس تاکنون به دلیل انجام دایره گسترده ای از حملات، از تجاوز به عنف تا خشونت جنسی با زنان بی‌ دفاعی که در حین انجام ماموریت با آنها برخورد داشته‌اند، محکوم و تنبیه شده‌اند. برخی دیگر نیز در انتظار محاکمه به دلیل اتهامات وارده به خود هستند، و برخی نیز تنها با تنبیهات و تذکرات داخلی روبرو شده و هرگز با محکومیت روبرو نشده‌اند.



با وجود آنکه هیچ آمار رسمی در این باره منتشر نشده است، و جزئیات بسیار اندکی در این باره ارائه شده، گاردین تلاش کرده با انجام تحلیل برخی داده‌ ها به ابعاد این موضوع پی ببرد.

پرونده زندانبان خطاکار آغازی بر بررسی فرهنگ تجاوز در پلیس انگلیس

در چهار سال گذشته 56 مورد سو استفاده افسران پلیس از قدرت و تجاوز به زنان و افراد جوان ثبت شده و یا مورد بررسی قرار گرفته است.

قرار است در ماه سپتامبر گزارشی از آمارهای مربوط به این موضوع در انگلیس منتشر شود، که همین امر موجب نگرانی کمیسیون مستقل شکایات پلیس، و انجمن افسران ارشد پلیس شده است.



انتشار این گزارش زمانی در دستور کار قرار گرفت که استفان میچل زندانبان 43 ساله انگلیسی در ژانویه 2011 به جرم حملات جنسی به زنان آسیب‌ پذیر شامل معتادان و روسپیانی که به زندان منتقل می‌ شده‌اند، به حبس ابد محکوم شد.

اکثر قربانیان وی زنان بوده‌اند، هر چند که گاها مردان جوان و کودکان نیز قربانی جرایم این مامور پلیس انگلیس شده‌اند.

مواردی که موجب نگرانی مسئولان انگلیسی شده است، عبارتند از متهم شدن به عدم نظارت مناسب و کم شدن بازرسی‌ ها از سال 2001 به بعد، عدم ثبت مناسب تنبیهات و توبیخ‌ های داخلی پلیس، گرایش بازرسان پلیس در باور نکردن شکایات زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته بودند، و نهایتا فراگیر شدن فرهنگ تجاوز در پلیس انگلیس که موجب نادیده گرفته شدن این رفتار شده است.

حتی به پلیس هم نمی‌ توان اعتماد کرد

"دبالینا داسگوپا" وکیل فعال در زمینه موارد تجاوز افسران پلیس به زنان در این باره می‌ گوید: فکر نمی‌ کنم قربانیان از چیزی بیش از اینکه یک افسر پلیس آنها را حتک حرمت کرده، آسیب خورده باشند. این آسیب بسیار عمیق‌ تر است، چرا که آنها به پلیس اعتماد کرده بودند ... به باور آنها پلیس باید از آنها در برابر آسیب محافظت کرده و به آنها در دستگیری و مجازات کسانی که مرتکب تخلفات شده‌اند، کمک کند.

او ادامه می‌ دهد: سلب این اعتماد تاثیر بسیار وحشتناکی دارد: آنها فکر می‌ کنند که اگر نمی‌ توان به پلیس اعتماد کرد، پس چه کسی قابل اعتماد است؟ آنها اعتماد خود به همه را از دست می‌ دهند، حتی به مسئولین.

به گزارش گاردین، مامورینی از همه رتبه‌ ها و درجه‌ های مختلف پلیس در این زمینه پرونده دارند. بالاترین درجه‌ای که به طور جدی در معرض اتهام تجاوز جنسی قرار داشته است، یک معاون ارشد پلیس بوده است. این فرد 26 شکایت از 13 کارمند زن اداره پلیس داشته است.



"دیوید اینسورن" معاون رئیس پلیس "ویلت‌ شایر" سال گذشته خود را به دلیل اتهامات جنسی مطرح شده، کشت. وی دومین افسر پلیس انگلیس است که در چهار سال گذشته به دلیل وارد شدن این اتهامات، خودکشی کرده است.

در یکی از بدترین موارد تجاوز به عنف در چهار سال اخیر، "ترور گری" کارآگاه پلیس "ناتینگهم‌ شایر" به زور وارد خانه زنی شد که پیش از این در ماموریت‌ های خود با وی دیدار کرده بود. گری در حالی به این زن تجاوز کرد که فرزند این زن نیز در خانه حضور داشت. این مامور پلیس نهایتا به 8 سال حبس به جرم سو استفاده جنسی محکوم شد.

پیش از این هم گزارش‌ هایی از موارد متعدد تجاوز و بد رفتاری با زندانیان به خصوص سیاه‌ پوستان و اقلیت‌ ها در انگلیس منتشر شده بود، اما به نظر می‌ رسد گزارش اخیر گاردین ابتدای مسیری باشد که می‌ تواند نهایتا به رسوایی بزرگی برای اداره پلیس این کشور بدل شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۳۰
Seyed Meisam Jasemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی